پیام سپاهان
معاون وزیر تعاون:
سرعت جوان گرایی در وزارتخانه ها کند است
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:30:39
پیام سپاهان - اصفهان - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آقای روحانی دستور داد که از جوانان و زنان شایسته در بدنه معاونت ها و اداره های دولتی استفاده شود، گفت: سرعت اجرای این کار کُند است.
به گزارش ایرنا، محمدجعفر کبیری چهارشنبه شب در همایش "بیم و امید" که در تالار میرزاخانی خانه ریاضیات اصفهان ، افزود: هرچند برخی وزارتخانه ها مانند نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جوان گرایی، پیشرو هستند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به روندهای انتخاباتی 92 و 96 ، گفت: در سال 96 جوان گرایی و اعتقاد به نسل جوان جزو اولویت های دولت آقای روحانی قرار گرفت و این اتفاق با تقدیم لایحه احیای سازمان ملی جوانان و بکارگیری جوانان در دولت تحقق یافت.
کبیری با بیان اینکه امور جوانان در کشورمان در زمان حاضر در حد معاونت یک وزارتخانه است، افزود: این در حالی است که رسیدگی به امور جوانان نیاز به یک سامانه بزرگتر دارد و قرار بود که سازمان ملی جوانان احیا شود که لایحه آن تقدیم مجلس شد.
وی ادامه داد: این باعث تاسف است که به گفته برخی نمایندگان مجلس، افرادی از خود بدنه دولت لابی کردند تا این لایحه رای نیاورد زیرا رییس جمهور در انتزاع امور جوانان مصمم بود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جهانگیری در دولت یازدهم پیگیر بکارگیری جوانان در بدنه دولت بود، خاطرنشان کرد: این موضوع در بین اولویت های دولت، گُم شد و اتفاقی که به چشم بیاید، رخ نداد و در دولت دوازدهم وزارتخانه ها، سرعت لازم را در اجرای این امر نداشتند.
به گفته وی، در برخی موارد نیز که چند مدیر جوان همسوی دولت در برخی استان ها بکار گرفته شدند، صدای نمایندگان مخالف دولت بلند شد درحالیکه در 2 سال پایانی دولت گذشته ( دهم) تعداد زیادی وارد دولت شدند.
کبیری با بیان اینکه هنوز مقاومت های جدی در برابر جوانگرایی و شفاف سازی در برخی دستگاه های اجرایی وجود دارد، تصریح کرد: راس این دستگاه ها قصد بکارگیری جوانان را دارد اما بدنه، مقاومت می کند زیرا اگر جوانان بیایند، فعال تر و خلاق تر هستند و وقت بیشتری برای کار می گذارند.
وی، نسل جوان حامی دولت را مظلوم خواند و افزود: جریان رقیب نمی خواهد که این جوانان سر کار بیایند از طرفی جوانان مذکور باید صبوری و به خودشان کمک کنند.
به گفته وی، حال که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بر جوان گرایی تاکید دارند، مطالبه گری جوانان نیز برای اثبات توانایی و ظرفیت هایشان باید ادامه یابد و امید می رود که تا یک سال آینده این سدها شکسته شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه الگوهای سنتی تشکیلاتی ما جذابیتی برای نسل جوان ندارد، اظهار داشت: نظام حزبی در کشورمان هنوز به بلوغ نرسیده است از طرفی با چالش جنبش های جدید مواجه هستیم.
کبیری با تاکید بر اینکه ما به انقلاب در اصلاحات و شعارهای آن، نیاز داریم، افزود: اگر الگوهای احزاب مبتنی بر دغدغه نسل جدید نباشد، مردم از آنها فاصله می گیرند.
وی اصلاح ساختارها، شعارها و برنامه های جریان های سیاسی را بویژه در انتخابات در پیش رو ضروری خواند و ادامه داد: در پیمایش اخیری که صورت گرفته است، مشخص شد که میزان اعتماد عمومی جامعه به احزاب و نهادهای سیاسی به شدت افت پیدا کرده است بهمین دلیل حرکت به سمت اصلاح آنها جدی است.
کبیری با تاکید بر اینکه جوان گرایی مبتنی بر شایسته سالاری، شفافیت بهمراه می آورد، گفت: این بهترین راه برای مبارزه با فساد است بطوریکه در همین مدت کم که جوان گرایی در دولت مورد توجه قرار گرفت، نتایج آن را دیدیم و مدیران جوان به توسعه روندهای شفاف ساز روی آوردند.
وی به تشکیل کانون ارزیابی مدیران جوان در وزارت تعاون اشاره و اضافه کرد: این کانون مدیران شایسته و لایق را شناسایی می کند و گام نخست آن این است که تعداد قابل توجهی از مدیران جوان در این وزارتخانه بکار گرفته خواهند شد بطوریکه دست کم یکی از اعضای هیات مدیره شرکت های تابع، از جوانان و نخبگان باشند و 98 سال جوان گرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کبیری، خواهد بود.
معاون وزیر تعاون همچنین با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مجلس هرچند از روی دلسوزی وارد کار اجرایی می شوند و می گویند که مدیران، همان جایی که ما می خواهیم منصوب شوند، تاکید کرد: این یک مشکل جدی در کشور است و امیدواریم با استانی شدن انتخابات، این مسئله تا حدی برطرف شود.
کبیری، همچنین افکار عمومی را برای حرکت های اصلاحی در جهت بکارگیری جوانان و زنان، بسیار موثر خواند و افزود: اگر کمک افکار عمومی نباشد، لابی های قدرت آنچنان فشار می آورند که این امر میسر نشود.
وی با بیان اینکه وضعیت کشورمان در شاخص توسعه جوانان (YDI) که شامل پنج محور اشتغال، بهداشت، آموزش، مشارکت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی می باشد، چندان خوب نیست، تصریح کرد: این شاخص در کشور در محور مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نسبت به آموزش و بهداشت، بدتر است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه گفت و گوی بین نسل ها از اهمیت خاصی برخوردارست، تصریح کرد: نسل اول انقلاب تشخیص درستی از نظام انگیزشی جدید در نسل جوان ندارد به همین دلیل، گفت و گوی خوبی بین آنها شکل نگرفته است.
کبیری با اشاره به اینکه اگر این مسئله به بن بست نسلی تبدیل شود، خطرات جدی دارد، اضافه کرد: عدم شناخت درست دغدغه های نسل جدید منجر به عدم دستیابی به ساختار فعالیت ها و کنش های سیاسی می شود.
وی به جنبش های جدید که آنها را " بی سر " خواند، اشاره و خاطرنشان کرد: این جنبش ها که در سال های اخیر در دنیا شکل گرفته است، پیش بینی ناپذیر و همراه با تغییرات سریع و عمیق هستند و اگر استفاده درستی از آنها نشود مانند سیل، ویرانگر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، همایش بیم و امید توسط کمیته جوانان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان و به مناسب روز جوان برگزار شد.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95005/سرعت-جوان-گرایی-در-وزارتخانه-ها-کند-است
بستن   چاپ