پیام سپاهان
رییس دانشگاه هنر اصفهان: هنر اسلامی مدیون هنر پیش از اسلام است
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:32:46
پیام سپاهان - رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: باور دارم هنر قرون دوم، سوم و چهارم اسلامی، مدیون هنرهای پیش از اسلام و هنرهای باستانی است.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، مصطفی کیانی صبح امروز (چهارشنبه) در همایش خوشنویسی و نگارگری، اظهار کرد: در رشته‌هایی همچون نگارگری و خوش نویسی، نگاه دنیای مدرن و فناوری‌ها به این هنرها، قابل توجه است. در گذشته و در تاریخ، همواره در دوره‌های مختلف، با تحول و نوآوری در هر رشته هنری روبرو بودیم. 
وی ادامه داد: باور دارم هنر قرون دوم سوم و چهارم اسلامی، مدیون هنرهای پیش از اسلام و هنرهای باستانی است. هنر دوره تیموری و سلجوقی، مدیون هنر قرون نخست اسلام است و همین طور هنر دوره صفوی، میراث‌دار دوره‌های پیشین است و این ارتباط و دِین به گذشته ادامه دارد.
کیانی گفت: همیشه در هر دوره که سبک جدیدی به وجود آمده، نگاهی مدرن و جدید داشته، امروز نیز باید این نگاه مدرن به هنرهای سنتی وجود داشته باشد. همانطور که وقتی سینما آمد، جای تئاتر را نگرفت، و تلویزیون آمد و جای رادیو را نگرفت، هنرهای جدید نیز جایگزین هنرهای سنتی نخواهد شد. 
رییس دانشگاه هنر اصفهان، افزود: این تحول و اتفاقی که رخ می‌دهد، بد نیست. تحول در هنر، به هنر تعالی می‌دهد. در دنیایی زندگی می‌کنیم که اقتصاد محور اصلی همه تلاش‌ها است. در طول تاریخ شاید اینگونه بوده که هنرمندان در انتظار کارفرماهای خاص بوده اند یا پشتوانه حکومتی و دولتی داشته‌اند.
کیانی گفت: اما امروز هنر در میان مردم رفته است. تعداد زیادی از دانشجویان در عرصه هنر هستند و توجه به اقتصاد هنر بسیار مهم است. هنر تنها در خانه افراد خاص وجود ندارد و همه مردم از هنر در خانه‌های خود استفاده می‌کنند. تقویت نگاه به بازار هنر می‌تواند مشکلات هنرمندان را پوشش دهد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95047/رییس-دانشگاه-هنر-اصفهان---هنر-اسلامی-مدیون-هنر-پیش-از-اسلام-است
بستن   چاپ