پیام سپاهان
جمع‌بندی خسارات سیل و طوفان در استان اصفهان
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:33:14
پیام سپاهان - مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن تایید بروز خسارت به هشت هزار واحد مسکونی در استان اصفهان، گفت: ارتفاع برف در برخی نقاط به هفت متر نیز رسیده بود.
منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در رابطه با جمع‌بندی خسارت‌های وارده به استان اصفهان، اظهار کرد: در اثر وقوع سیل، طوفان و بارش سنگین برف در مناطق غرب، جنوب و شرق استان آسیب‌هایی داشتیم. در مناطق پشت‌کوه فریدون‌شهر شاهد آب‌بُردگی و بارش شدید برف بودیم و بیش از 60 روستا آسیب دیده‌اند. ارتفاع برف در این مناطق گاهی تا 7 متر رسیده است.
وی ادامه داد: در منطقه سمیرم، پادنا علیا، دناکوه و وردشت به دلیل حجم عظیم بارندگی، خسارت‌هایی به روستاها وارد شده است. همچنین به علت وزش باد شدید در شرق اصفهان از جمله ورزنه و نایین، خسارت‌هایی به مناطق مسکونی وارد شده که این خسارت‌ها در حد ریزش دیوارها و سقف بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: خانواده‌هایی که خانه‌های آنها تخریب شده، در خانه‌های اجاره‌ای ساکن هستند. بخشی از این خانواده‌های آسیب‌دیده در مدارس اسکان داشتند که با بازگشایی مدارس، آنها نیز به خانه‌های اجاره‌ای منتقل شده‌اند.
شیشه‌فروش تاکید کرد: خسارت‌هایی نیز به راه‌ها، تاسیسات زیربنایی و شبکه‌های آب و برق وارد شده است که برآورد از این خسارت‌ها به وزارت کشور ارسال شده و سازمان مدیریت بحران کشور نیز در تلاش برای تخصیص اعتبارات در سریع‌ترین حالت ممکن است.
وی خاطرنشان کرد: فرمانداری‌های در شهرستان‌های شورای بحران تشکیل داده‌اند و با همکاری دستگاه‌های مربوطه در جهت کمک به آسیب دیدگان اقدام می‌کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95063/جمع‌بندی-خسارات-سیل-و-طوفان-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ