پیام سپاهان
مصرف 4500 تن نهاده دام و طیور در استان اصفهان
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:33:40
پیام سپاهان - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه روزانه حدود 4500 تن نهاده، مصرف دام و طیور استان می شود، گفت: تامین این میزان نهاده با معضلات در کشور و تمام کاستی کاری دشوار است، اما با این وجود تولید را رها نکردیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محسن کریمیان شامگاه (سه شنبه) در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان، با اشاره به اینکه در زمینه تولید شیر، مرغ و مواد پروتینی در کشور از استان های برتر محسوب می شویم، اظهار کرد: این رتبه ها حاصل تلاش زیادی بوده که نیازمند بسترسازی، تامین زیرساخت ها و مواد اولیه است.
وی با بیان اینکه روزانه حدود 4500 تن نهاده، مصرف دام و طیور استان می شود، افزود: تامین این میزان نهاده با معضلات کشور و تمام کاستی ها امری دشوار است، با این وجود تولید را رها نکردیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: از 16 اسفند ماه که موضوع نهاده در کشور روش جدیدی برای توزیع پیش گرفت این پیشنهاد مصوب و عملیاتی شد که نهاده ها با قیمت مصوب و مستقیم به دست مصرف کننده برسد.
وی با اشاره به اینکه مطالبات آب اصفهان شب و روز ندارد و مطالبه باید به صورت دایمی به عنوان حقابه ادامه دار باشد، خاطرنشان کرد: با بارش هایی که در سر شاخه ها داشتیم با 2050 میلیمتر بارش، انتظار خوبی برای زاینده رود داریم.
از ورود گوشت های یخ زده به استان جلوگیری شود
کرمی- نماینده استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه یک پیشنهاد برای برگزاری نمایشگاه‌های آینده دارم، گفت: پیشنهاد می کنم از درد و دلهای یک صنعتگر استفاده کنیم، اگر استان اصفهان در حوزه شیر در رتبه نخست قرار گرفته به دلیل تلاش دامپروران و صنعت دام و طیور بوده است.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان فرماندهان اقتصادی کشور هستند و یکی از اقدامات استانداری اصفهان این است که در تمام حوزه هایی که تولیدکنندگان فعالیت دارند، کارگروه‌های مختلفی تشکیل داده‌اند.
کرمی با اشاره به اینکه استان اصفهان همواره سرآمد استان‌های دیگر بوده و باید این جایگاه را حفظ کند، اضافه کرد: استان اصفهان با داشتن 20 هزار بهره بردار و یک میلیون و 700 هزار تن مواد پروتئینی جای تاسف دارد که دام و گوشت یخ زده به بازار وارد کند و باید در سال جاری از ورود این گوشت ها به استان جلوگیری شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95082/مصرف-4500-تن-نهاده-دام-و-طیور-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ