پیام سپاهان
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان:
مسؤلان برای سفرهای خارجی خود معذوریت دارند
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:34:16
پیام سپاهان - رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: اصفهان نیازمند ارتباط بیشتر به خصوص در بخش گردشگری است، آژانس های بین المللی باید پیگیر شوند و‌ مدام برای رونق گردشگری در تلاش باشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان، علیرضا سالاریان ظهر امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک گام مهمی که برداشته شده این است که نورزگاه ها در استان اصفهان مستند سازی شده و در اکثر شهرستان های استان از جمله نجف آباد و فریدن، فریدون شهر، نطنز، کاشان و ... این نوروزگاه را مستند کردند تا به دنیا عرضه کنیم.
وی افزود: سال گذشته سعی کردیم با شهرستان های اصفهان و پتانسیل های گردشگری آنها آشنا شویم. برای مثال شهرضا ظرفیت های اقتصادی بالایی دارد. ما از دوستان شهرستان ها خواسته ایم که ظرفیت ها اعلام شود تا بتوانیم به صورت بین المللی آنها را بررسی کنیم.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان ادامه داد: در سال 97 شورای راهبردی روابط بین الملل در استان پایه گذاری شد که در خصوص فعالیت های بین المللی یک مشارکت جمعی ایجاد شود.
سالاریان ادامه داد: در سال گذشته تور گردانان دو شهر سن پترزبورگ و نورماندی به اصفهان دعوت شدند تا با وضعیت گردشگری اصفهان آشنا شوند، همچنین برقراری خط پروازی میان اصفهان و سن پترزبورگ یکی از این فعالیت ها به حساب می‌آید.
وی تصریح کرد: در سال جاری خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ 20 ساله می‌شود و آنها به همین بهانه در ابتدای سال 2019 نامه ای ارسال کردند که بر اساس آن پیشنهاداتی به اصفهان برای برگزاری و گسترش همکاری شده است و با بررسی این پیشنهادها بر اساس اولویت کشور آنها اجرایی خواهند شد.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان ادامه داد: در این زمینه شهرداری و استانداری اصفهان در حال بررسی پیشنهادات هستند تا بر اساس وضعیت اقتصادی کشور مشخص شود کدام برنامه‌ها اجرا شود. همکاری ایران و روسیه هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی در سطح بالایی است و ما در زمینه گردشگری به این ارتباطات احتیاج داریم.
سالاریان با اشاره به اینکه اصفهان نیازمند ارتباط بیشتر به خصوص در بخش گردشگری است، افزود: آژانس های بین المللی باید پیگیر شوند و‌ مدام برای گردشگری در تلاش باشند. ما نباید هیئت های خارجی که به کشورمان سفر کرده‌اند را رها کنیم، چراکه با رها کردن آنها این سفرها فایده ای برای کشور نخواهد داشت. 
وی با بیان اینکه امسال شهر «ایسی» فرانسه نیز از مسئولان شهری اصفهان دعوت کرده است، گفت: متاسفانه مسؤلان برای سفرهای خارجی خود معذوریت دارند که از آنها انتقاد نشود و به دلیل این مشکلات گاهی کلا قید سفرهای اینچنینی را می زنند.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان تصریح کرد: یکی از ارتباطات سهل و الوصول، دیپلماسی شهری است، پس این سفرهای خارجی لازم است. یک بخش از کار استاندار و شهردار رفتن به سفر خارجی برای بستن قرار داد است و باید بستر را برای این سفرها فراهم کنیم.
سالاریان تاکید کرد: ایجاد کارگروه خواهرخواندگی در اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید ترکیبی از دستگاه‌های ذی‌ربط در این کارگروه تصمیم بگیرند.
وی با بیان اینکه داشتن خواهرخوانده بهتر از نداشتن آن است، ادامه داد: اصفهان با سبقه تاریخی خود در دنیا باید بیش از 50 خواهرخوانده داشته باشد. برای این کار باید بسترها فراهم شود و آژانس‌ها باید بهتر از قبل عمل کنند. 
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان باید پایه‌گذار دیپلماسی گردشگری در کشور باشد و نمایشگاه گردشگری اصفهان در 28 خرداد 98 می‌تواند یک گام در این جهت باشد. برای این کار سفارت‌های همه کشورهای دنیا را درگیر کار کرده‌ایم، اما 20 کشور از جمله چین، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و ... برای ما مهمتر بوده و بر روی آنها تمرکز کرده‌ایم.
سالاریان در خصوص وضعیت خطوط هوایی گفت: شرکت‌ هواپیمایی قطری و ترکی می‌توانند در کشور خطوط هوایی را در دست بگیرند، اما متاسفانه عده ای می‌گویند کشور را در بست در اختیار دیگران قرار داده‌ایم، نباید چنین دیدگاه‌های در کشور وجود داشته باشد.
وی افزود: در سال 97 چیزی حدود 34 هزار فقره تایید سند در این نمایندگی انجام شده است، اما از سویی دیگر آمار روادید فرودگاهی در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش پیدا کرده است. 
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: متاسفانه صدا و سیما که از بودجه ملی هم هست در خصوص گردشگری کاری انجام نمی‌دهد و سوال ما این است که چرا از این موضوع استفاده نمی‌کنیم.
سالاریان تصریح کرد: یاندونگ سنگاپور، کراکف لهستان، حیدرآباد هند، سمرقند، بخارا و بوسان کره جنوبی پیشنهادهایی برای خواهرخواندگی داشته‌اند که باید اجرایی شود. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95100/مسؤلان-برای-سفرهای-خارجی-خود-معذوریت-دارند
بستن   چاپ