پیام سپاهان
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی:
خط لوله انتقال آب از ذوب آهن طرح پدافند است، نه برداشت آب
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:34:32
پیام سپاهان - نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اخباری مبنی بر ایجاد خط لوله انتقال آب از زاینده رود به ذوب آهن، گفت: در پیگیری از مسئولان ذوب آهن متوجه شدیم که این طرح، برداشت آب از زاینده رود نیست و این خط لوله یک طرح پدافند است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محسن کوهکن عصر امروز (شنبه) در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 98، با بیان اینکه در استان اصفهان بسیاری از تصمیمات به صورت جزیره ای اتخاذ می شود، اظهار کرد: امروز کشور در شرایطی نیست که در چنین جلساتی، تقاضای تسهیلات و اعتبارات را در روح دستگاه ها بدمیم، چرا که دولت توان مالی مناسب را ندارد.
وی تاکید کرد: رونق تولید اتفاق نمی افتد مگر اینکه ما نگاه خود را تغییر دهیم.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اخباری مبنی بر ایجاد خط لوله انتقال آب از زاینده رود به ذوب آهن، گفت: در پیگیری از مسئولان ذوب آهن متوجه شدیم که این طرح، برداشت آب از زاینده رود نیست و این خط لوله یک طرح پدافند است. 
کوهکن با انتقاد بر اینکه متاسفانه شرکت ذوب آهن این طرح را بدون توجیه مسئولان محلی و کشاورزان اجرا کرده است، گفت: حتی اگر این طرح پدافند باشد نیازمند دریافت مجوز های لازم از سوی سازمان های مختلف از جمله آب منطقه ای است تا در صورت نشر این اخبار فضا را به ضرر اصفهان نکند.
برای رونق تولید اختیارات به ادارات محلی واگذار شود
نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید، اظهار کرد: ما باید برای اجرای پروژه های خود باید به سمت تبصره 19 رویم تا با کاهش هزینه های دولت، از حضور بخش غیردولتی در سرمایه گذاری استفاده کنیم.
علی بختیار با تاکید بر اینکه نیازمند تسهیل در امور هستیم، تاکید کرد: امروز هر شهرستان برای خود بخش اداری دارد، اما آیا امکان تصمیم گیری در هر یک از اداره ها وجود دارد؟ در حالیکه باید از ابتدا 90 درصد اختیارات به ادارات محلی واگذار شود.
وی با تاکید بر اینکه برای رونق تولید اختیارات باید به ادارات محلی واگذار شود، افزود: امروز سرمایه گذار برای گرفتن یک مجوز از اداره یک شهرستان شروع می کند، سپس در استان و در نهایت درگیر گرفتن مجوز از مرکز کشور می شود.
نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: در استان باید یک رگولاتور ایجاد شود تا تمام پروانه و مجوزهای لازم برای جذب سرمایه گذار در آن صادر شود. 
بختیار با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان اصفهان روان نیست، تصریح کرد: اکنون نیاز به فرهنگ کار و تلاش در کشور هستیم، از سوی دیگر باید امید و اتحاد به جامعه بازگردانده شود، در حالیکه امروز در برخی تریبون های تخصصی و غیرتخصصی صدای تفرقه به گوش می رسد.
خواهان تغییر پیمانکار طرح سد تونل سوم کوهرنگ هستیم
نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه این جلسه با بیان اینکه سپاه پاسداران طبق قانون مسئول دستاوردهای انقلاب است، اظهار کرد: در شرایط امروز، ایجاد تفرقه اشتباه است و باید وحدت را در کشور داشته باشیم و رفتارهای خود را همان دوران جبهه و جنگ کنیم.
حسن کامران در خصوص شرایط ایجاد رونق تولید، گفت: موضوعاتی همچون بیمه، مالیات، بهره های بالای بانکی و ... ضد تولید هستند.
وی با انتقاد از عدم اجرای قوانین ایثارگری و عدم هماهنگی بین دستگاه های استان، تصریح کرد: متاسفانه پیمانکاری که شستا برای پروژه سد تونل سوم کوهرنگ انتخاب کرده، شرایط خوبی ندارد و خواهان تغییر این پیمانکار هستیم.
کامران تصریح کرد: اگر روند اجرای فعالیت پیمانکار پروژه سد تونل سوم کوهرنگ همین گونه باشد، این طرح تمام نخواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95112/خط-لوله-انتقال-آب-از-ذوب-آهن-طرح-پدافند-است،-نه-برداشت-آب
بستن   چاپ