پیام سپاهان
رئیس دانشگاه اصفهان:
آینده اینترنت اشیا روشن است
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:34:36
پیام سپاهان - رئیس دانشگاه اصفهان گفت: اینترنت وسیله آسان‌سازی امور روزانه است و نشان از آن دارد که آینده اینترنت اشیاء برای فعالیت‌های دانشگاهیان روشن است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، هوشنگ طالبی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه سومین همایش بین‌المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها" در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: کنفرانس‌ها جلوه‌گاه ارائه دستاوردهای علمی هستند.
وی با بیان اینکه کنفرانس‌ها با سخنرانی‌ها و ارائه مقالات علمی، آخرین دستاوردهای خود را به منصه ظهور می‌گذارند، تصریح کرد: کنفرانس‌ها مرکز فعالیت‌های دیگری ازجمله پیشتازی در مجامع علمی پیشتاز هستند، زیرا کنفرانس‌ها مرز و سرخط فعالیت علمی هستند.
وی با بیان اینکه کنفرانس‌ها اصلی‌ترین منابع تأمین‌کننده ایده و فکر برای فعالیت‌های آینده هستند، گفت: باطن کنفرانس ابعاد دیگری دارد که مربوط به اهمیت موضوع آن است.
طالبی خاطرنشان کرد: جامعه همواره رو به تسهیل زندگی در جریان است و کنفرانس‌ها جرقه اولیه را برای توجه به جامعه و نیازهای جامعه روشن می‌کنند.
به گفته رئیس دانشگاه اصفهان، اینترنت وسیله آسان‌سازی امور روزانه است و نشان از آن دارد که آینده اینترنت اشیاء برای فعالیت‌های دانشگاهیان روشن است.
وی با تأکید بر اینکه جامعه و دانشگاه باید در اموری که آینده داشته باشد، سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: آینده «آی او تی» بسیار روشن است و این اهمیت توجه به این حوزه را بیشتر می‌کند.
رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به حضور گسترده بانوان در جامعه، گفت: جامعه امروز به سمتی رفته که 60 درصد بانوان در جامعه حضور دارند و باید بین کار و زندگی تعامل بیشتری باشد و این اهمیت «آی او تی» را دوچندان می‌کند.
طالبی با بیان اینکه امروز خدمات بسیار زیادی از سوی دولت داده می‌شود، اظهار کرد: با هوشمندسازی ابزار می‌توان ارائه این خدمات را تسهیل کرد.
وی از آمادگی دانشگاه اصفهان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه خبر داد و گفت: برای پیشرفت این حوزه باید از پراکنده‌کاری اجتناب کنیم و برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنم، زیرا اهمیت بسیاری در زندگی دارد. 
رییس دانشگاه اصفهان ابراز امیدواری کرد: این کنفرانس شروعی برای فعالیت‌هایی باشد که تامین کننده اقتصاد آموزش عالی باشد.
به گزارش ایسنا، سومین همایش بین‌المللی «اینترنت اشیاء و کاربردها» به همت دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان امروز در این دانشگاه آغاز شد و تا 29 فروردین ادامه دارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95114/آینده-اینترنت-اشیا-روشن-است
بستن   چاپ