پیام سپاهان
دانشگاه اصفهان میزبان دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:34:50
پیام سپاهان - دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز در تاریخ 10و 11 اردیبهشت در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، دبیر اجرایی "دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز" بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری این همایش در دانشگاه اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز با توجه روند روز افزون مخاطرات زیست محیطی و توجه مردم و مسئولان کشور به چالش های زیست محیطی، به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
ولی الله میرخانی با بیان اینکه فرهنگ سبز را باید در جامعه نهادینه سازیم، تصریح کرد: حفظ محیط زیست و مدیریت سبز از جمله وظایف تمام افراد جامعه است. حفاطت از محیط زیست به عنوان نعمتی که خدا به ما ارزانی داشته، بر تک تک ما واجب و ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه محل آموزش و مهد علم است باید در حوزه آموزش و نهادینه سازی مدیریت سبز در جامعه نیز پیشگام باشد و آموزش های لازم را جامعه ارائه و با اجرای پژوهش های نوین این میراث گرانبها را برای آیندگان حفظ کند.
دبیر اجرایی "دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز" تاکید کرد: دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز میزبان متخصاین حوزه های مرتبط از کشورهای مختلف و اساتید صاحب نام داخلی خواهد بود تا دستاوردها، ابتکارات و چالش های پیش روی خود را با سایر متفکران و تصمیم گیرندگان در این زمینه ها به اشتراک بگذارند.
وی با بیان اینکه این کنفرانس میزبان برپایی فن بازار و استارت آپ سبز نیز خواهد بود، اظهار کرد: این هایش فضایی برای ارائه ایده ها و ارتباط ایده پردازان و کارشناسان مرتبط با موضوعات کنفرانس فراهم آورده تا علاوه بر توانمندسازی نخبگان دانشگاهی، برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تسهیل کند.
میرخانی با اشاره به محورهای این همایش گفت: دومین همایش دانشگاه سبز در هشت محور تخصصی شامل تجربیات ملی و بین المللی، انرژی های تجدید پذیر، مدیریت آب و پساب، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند،حمل و نقل سبز، فناوری اطلاعات و ارتباطات سبز و طراحی پردیس های دانشگاهی پایدار برگزار می شود.
به گزارش ایسنا، "دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز" با حضور دانشمندان و دانشجویان ملی و بین المللی این حوزه، 10 و 11 اردیبهشت در دانشگاه اصفهان برگزار می شود. نخستین دوره همایش دانشگاه سبز به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 96 برگزار شد. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95125/دانشگاه-اصفهان-میزبان-دومین-همایش-بین‌المللی-دانشگاه-سبز
بستن   چاپ