پیام سپاهان
فرهنگ مهدویت ریشه در تاریخ بشریت دارد
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 22:57:02
پیام سپاهان - اصفهان- مسوول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: فرهنگ اصیل مهدویت و منتظران مهدی موعود (عج) ریشه در تاریخ بشریت دارد.
حجت الاسلام حسن بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرهنگ به تقدیر الهی و همت عالمان و بیدارگران وارسته در طول تاریخ حفظ و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
وی اظهارداشت: به ویژه در تفکر شیعی، فرهنگ مهدوی جایگاه ارزشمند و بنیادینی یافته و هویت بخش تفکر شیعی شده است.
دبیر قرار گاه فرهنگی جهاد اکبر استان اصفهان ادامه داد : با توجه به اینکه علت غیبت حضرت مهدی (عج) ناامنی منطقه پس از جنگ صفین بوده است مسلمانان همواره به دنبال تامین امنیت برای موعود منجی بشریت هستند.
وی خاطرنشان کرد: نمود فرهنگ مهدوی در یک جامعه را می توان امید فرج در آن جامعه دانست، جامعه ای که فرهنگ مهدوی را برگزیده است، هرگز دچار یأس و ناامیدی نمی شود.
بابایی یادآور شد: بر این اساس گفتمان مهدویت در قالب گفتمان های دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه ها برگزار می شود تا این قشر با جایگاه و اهمیت این مهم بیش از پیش آشنا شوند.
وی به برنامه های این تشکل برای گرامیداشت دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: کارگاه های آموزشی با عنوان "سبک زندگی و مهدویت" برای زوج های جوانی که در این ایام اقدام به تشکیل زندگی کرده اند در استان برگزار شده که تا پایان ماه شعبان ادامه دارد.
وی یادآور شد: این کارگاه ها در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان سبک زندگی قرآنی ادامه پیدا می کند.
مسوول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، اعزام 300 دستگاه اتوبوس از زائران استان به مسجد جمکران و همچنین برپایی جشن های ویژه توسط هیات های مذهبی در مساجد و حسینیه ها را از دیگر برنامه های دهه مهدویت در استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، قرارگاه فرهنگی جهاد اکبر استان اصهان با هدف تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی روحانیان، ائمه جمعه و جماعات در مدارس، مساجد و دیگر نهادهای با عضویت دستگاه های فرهنگی و مذهبی از 2 سال پیس تاکنون در استان اصفهان تشکیل شده است.
هم اکنون پنج هزار و 200 هیات مذهبی ثبت شده زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان فعالیت می کنند که از این تعداد یکهزار و 250 هیات در شهرستان اصفهان فعال هستند.
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95274/فرهنگ-مهدویت-ریشه-در-تاریخ-بشریت-دارد
بستن   چاپ