پیام سپاهان
دمای هوای کاشان به طور محسوس کاهش می یابد
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 22:57:12
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدیدی به این شهرستان از روز دوشنبه، نسبت به کاهش دما و سرمازدگی به ویژه در نقاط مرتفع این شهرستان هشدار داد.
عباس ارغوانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فردا سامانه قطبی از سوی شمال غرب به کشور وارد و شهرستان کاشان نیز با افزایش ابر، وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده به تدریج از آن متاثر خواهد شد.
وی بیان کرد: دمای هوا در شهرستان کاشان به دنبال حاکم شدن این سامانه بارشی کاهش خواهد یافت اما در نقاط مرتفع با احتمال بارش برف دما منفی می شود که باغداران باید نسبت به رعایت موارد جهت جلوگیری از سرمازدگی به ویژه در باغ های میوه ای مانند گلابی و سیب اقدام کنند.
بر اساس اطلاعیه هواشناسی، بارش باران و وزش باد شدید در همه نقاط کاشان و بارش برف در مناطق بالای 2 هزار متری شهرستان (بخش های برزک، قمصر و نیاسر) از دوشنبه و همچنین تا پایان هفته کاهش دما بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد (سرمازدگی‌دیررس‌بهاره) پیش‌بینی می شود.
بر این اساس از کشاورزان خواسته شده تا با کاهش دما و آغاز بارندگی ها نسبت به رعایت مواردی مانند انتقال نشای محصولات جالیزی از خزانه به زمین اصلی، تنظیم دمای سالن های پرورش دام و طیور، خودداری از کوددهی استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی، تغذیه کندوهای زنبور عسل با غذای کمکی، مدیریت و حفاظت خزانه ها، سوزاندن کاه و کلش یا روشن کردن بخارهای باغی در نقاط مرتفع اقدام کنند.
رییس اداره هواشناسی کاشان اضافه کرد: آسمان امروز صاف تا قسمتی ابری گاه همراه با وزش باد شدید، هم اکنون دمای هوا 22 درجه سانتیگراد بالای صفر و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت می باشد.
وی در ادامه یادآور شد: بارش سال زراعی جاری تا کنون در کاشان 142.8 میلیمتر است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار 43 میلیمتر ثبت و بارش های بلند مدت نیز 112.8 میلیمتر گزارش شده است.
ارغوانی همچنین عنوان کرد: با توجه به بارندگی های اندکی که در سال های گذشته داشتیم، این ترسالی موقت جبران کمبود آب شهرستان را نمی کند و از این رو توصیه می شود مردم همچنان برای صرفه جویی در مصرف آب کوشا باشند.
وی کمینه و بیشینه دما در 24 ساعت گذشته را نیز به ترتیب 11 و 26 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
شهرستان افزون بر 365 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95284/دمای-هوای-کاشان-به-طور-محسوس-کاهش-می-یابد
بستن   چاپ