پیام سپاهان
رییس دانشگاه اسلامی نجف اشرف:
درک زبان یکدیگر، مهمترین نقش را در گسترش روابط کشورها دارد
پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398 - 03:15:55
پیام سپاهان - اصفهان - رییس دانشگاه اسلامی نجف اشرف کشورعراق گفت: درک زبان یکدیگر، مهمترین نقش را در گسترش روابط بین ملتها و کشورهای مسلمان دارد.
عماد السلامی روز سه شنبه درحاشیه همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان در دانشگاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران و عراق دارای روابط گسترده و نقاط مشترک دینی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی و یک دشمن مشترک هستند و در برابر تهدیدهای مختلف در یک جبهه قرار دارند لذا گسترش چنین همایش ها و برنامه هایی در آینده نتایج مثبت و مثمر ثمری برای 2 کشور دارد.
عماد السلامی با بیان اینکه به عنوان نماینده دانشگاه " جامعه الاسلامیه نجف " در این همایش شرکت کرده است، ادامه داد: در عصر حاضر عربی که زبان قرآن است و می تواند همه مسلمانان را دور هم جمع کند مورد تهاجم قرار گرفته و امید است با برگزاری چنین همایش های بزرگی شاهد بازگشت شکوفایی و پیشرفت زبان عربی و جهان اسلام باشیم.
وی سطح علمی و کیفی همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: در این رویداد، بحث و تبادل نظر و همچنین امضای تفاهم نامه همکاری همه جانبه در زمینه های علوم اقتصادی، پزشکی، فرهنگی، ادبی و دینی با دانشگاه اصفهان خواهیم داشت.
رییس دانشگاه اسلامی نجف با اشاره به اینکه امیدواریم این همکاری ها در آینده در زمینه های تبادل دانشجو و استاد و برگزاری همایش های مشترک ادامه یابد، اضافه کرد: امروز برنامه معرفی کتاب همایش و رونمایی از آن که حاوی پژوهش های مرتبط با زبان عربی است در این رویداد برگزار می شود.
دانشگاه اسلامی نجف اشرف حدود هفت هزار دانشجو در دانشکده های علوم اسلامی، حقوق، علوم سیاسی، رسانه، مهندسی پزشکی، علوم آزمایشگاهی، داروسازی و دندانپزشکی دارد.
نخستین همایش بین المللی ' مدیران گروه های عربی جهان ' روز سه شنبه با حضور استادان و محققان بیش از 11 کشور در دانشگاه اصفهان آغاز شد.
این همایش نخستین بار با حضور بیش از 200 نفر از پژوهشگران و تحلیل گران زبان جهان در تالار امام دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان تا پنجم اردیبهشت امسال ادامه دارد.
این رویداد فرهنگی با هدف بهینه سازی روش های آموزشی و آسیب شناسی زبان و ادبیات عرب با حضور یکصد استاد داخلی و یکصد مهمان خارجی از کشورهای عراق، فرانسه، سوئد، اسپانیا، مصر، ترکیه، الجزایر، نیجریه، چین، عمان و قطر در حال برگزاری است.
بیش از 150 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که 90 مقاله ارائه می شود.
6022/ 3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95393/درک-زبان-یکدیگر،-مهمترین-نقش-را-در-گسترش-روابط-کشورها-دارد
بستن   چاپ