پیام سپاهان
مدیرکل بحران اصفهان:
بازسازی مناطق سیل زده سبب غفلت از اصفهان نشود
پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398 - 03:16:10
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: معین بودن اصفهان و مشارکت این منطقه در بازسازی و کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور نباید سبب غفلت از استان خودمان شود.
به گزارش ایرنا، منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در اولین کارگروه بازسازی و نوسازی استان در محل استانداری اصفهان افزود: در سیل اخیر 24 استان تحت تاثیر این پدیده بودند و اصفهان از جمله مناطقی بود که آسیب دید و خسارات زیادی را متحمل شد.
مدیرکل بحران استانداری اصفهان با اشاره به یاری رسانی این منطقه به سایر استان های سیل زده
تاکید کرد: بازسازی مناطق سیلزده لرستان و در پلدختر توسط اصفهان انجام خواهد شد و این موضوع نباید موجب نادیدگی بازسازی مناطق آسیب دیده اصفهان شود.
وی با اشاره به خسارت پنج هزار و 200 میلیارد ریالی حوادث اخیر به استان ، اضافه کرد: در سیل و توفان این مدت فریدونشهر، سمیرم، چادگان و نایین بیشترین آسیب را دیدند.
دبیر کارگروه بازسازی و نوسازی استان به ارائه گزارش به وزارت کشور اشاره و اضافه کرد: مجموع خسارات بخش کشاورزی یکهزار و 500 میلیارد، بخش مسکن 2 هزار میلیارد، راه یکهزار و 200 میلیارد و سایر موارد افزون بر یکهزار و 500 میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: قرارگاه کشوری بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده ایجاد شده و متناظر با آن در استان ها، کارگروه با حضور تمامی دستگاه ها و سازمان ها برگزار می شود.
فرماندار نایین در این جلسه گفت: توفان روزهای گذشته با سرعت 130 کیلومتر در ساعت بخش زیادی از تجهیزات برقی این منطقه را با اختلال و خرابی مواجه کرد و سیل سبب مشکلات زیادی برای مناطق مسکونی این خطه شد.
محمود جمالی کمک رسانی تمامی دستگاه ها را خواستار شد و اضافه کرد: افزون بر 200 میلیارد ریال در حوادث گذشته در نائین خسارت گزارش شد.
همچنین معاون فرماندار سمیرم در این کارگروه به خسارات به بخش کشاورزی و باغداری منطقه ناشی از سیل اشاره و خاطرنشان کرد: معضلات زیادی برای عشایر منطقه بوجود آمده است.
علیرضا فخری زاده با اشاره به فصل برداشت محصولات و در عین حال ورود جبهه هوای سرد، اضافه کرد: تامین ماشین آلات و تجهیزات راهداری و کشاورزی برای منطقه ضروری است.
به گزارش ایرنا، اولین کارگروه بازسازی و نوسازی استان در محل استانداری اصفهان با حضور مدیران استانی و فرمانداران با هدف بررسی مشکلات و راهکارهای حوادث اخیر روز چهارشنبه در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سیلاب مهیب و طغیان رودخانه ها در یک ماه اخیر سبب بروز مشکلات عدیده در بسیاری از استان ها از جمله گلستان، فارس، خوزستان، لرستان و اصفهان شده است.
در همین ارتباط بازسازی مناطق سیلزده لرستان توسط پنج استان معین اصفهان، اردبیل، قزوین، همدان و مرکزی انجام می شود.
35 هزار واحد مسکونی و تجاری در استان لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده که کار بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی انها با حضور استان های معین انجام خواهد شد.
/6026/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95396/بازسازی-مناطق-سیل-زده-سبب-غفلت-از-اصفهان-نشود
بستن   چاپ