پیام سپاهان
فرماندار آران و بیدگل:
آران و بیدگل در سال گذشته 130 میلیون دلار ارزآوری داشته است
پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398 - 03:18:22
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل کاشان، آران و بیدگل را سمبل تحقق رونق تولید دانست و گفت: در سال گذشته آران و بیدگل 130 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، اسماعیل بایبوردی ظهر چهارشنبه در جمع فعالین اقتصادی و بازرگانی کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه در شهرستان آران و بیدگل حدود 810 واحد صنعتی وجود دارد، اظهار داشت: 510 واحد صنعتی آران و بیدگل در حوزه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند به نوعی که این واحدها حدود 17 هزار و 100 نفر را مشغول به کار کرده است و همین رقم بیمه شدگان اصلی را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه بیمه شدگان خاص ما هشت هزار نفر هستند، افزود: جمعیت تحت پوشش بیمه شده با احتساب مستمری بگیران 76 هزار نفر است که این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که حوزه فرش آران و بیدگل می‌تواند سالانه 50 میلیون متر مربع فرش ماشینی تولید کند و به 17 کشور صادرات داشته باشد در حالی که متوسط تولید فرش ماشینی در کشور سالانه 132 متر مربع است.
فرماندار آران و بیدگل این شهرستان را قطب تولید فرش ماشینی کشور دانست و ابراز داشت: بعد از ترکیه در خاورمیانه آران و بیدگل دومین قطب تولید فرش ماشینی است و علاوه بر حوزه فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل در سایر حوزه‌ها همچون کشاورزی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد و در نظر داریم در افق 1404 در آران و بیدگل 400 کیلوگرم زعفران تولید کنیم.
وی با بیان اینکه آران و بیدگل سال گذشته 130 میلیون دلار ارزآوری داشته است، گفت: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به معنای واقعی می‌توانند سمبل رونق تولید باشند چراکه نرخ بیکاری در آران و بیدگل پنج درصد است اما صاحبان تولید در این شهرستان دغدغه‌های خاص خود را در زمینه تولید دارند و بر همین اساس باید موانع رونق تولید را احصا و رفع کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95467/آران-و-بیدگل-در-سال-گذشته-130-میلیون-دلار-ارزآوری-داشته-است
بستن   چاپ