پیام سپاهان
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان خبر داد:
جمع آوری 5 میلیارد ریال زکات از مردم اردستان در سال 97
پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398 - 03:18:32
پیام سپاهان - اردستان- رئیس کمیته امداد اردستان گفت: شورای زکات اردستان در یک سال گذشته، پنج میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی از سوی مردم شهرستان اردستان دریافت و جمع آوری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، ابوالقاسم صادقی صبح چهارشنبه در جلسه شورای زکات اردستان اظهار داشت: ستاد زکات اردستان به منظور جمع‌آوری زکات در یک سال گذشته بیش از 20 جلسه برگزار کرد.
وی افزود: شهرستان اردستان در یک سال گذشته پنج میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری شده است.
رئیس کمیته امداد خمینی اردستان گفت: افزود: از زکات جمع‌آوری شده که 500 میلیون ریال آن زکات واجب و مابقی مستحبی است بیش از 60 درصد آن سهم فقراست که به آنها پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: مهمترین کار شورای زکات ساماندهی شورای زکات روستایی است و پیش بینی می‌شود در 20 روستای دیگر شورای زکات ایجاد شود.
جمع‌آوری 190 میلیون ریالی زکات فطره در اردستان
صادقی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای زکات، جمع‌آوری زکات فطره است افزود: شورای زکات در یک سال گذشته بیش از 190 میلیون ریال زکات فطره و بیش از 100 میلیون ریال کفاره جمع‌آوری و به فقرا پرداخت کرده است.
وی تاکید داشت: هیچ دستگاهی بدون مجوز شورای زکات حق جمع‌آوری زکات فطره را ندارد و در صورت گزارش تخلف در این ارتباط نیروی انتظامی می‌تواند از این امر جلوگیری کند.
صادقی افزود: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته شوراهای زکات روستایی در سال جدید بیشتر فعال خواهند شد تا خودشان نسبت به جمع‌آوری زکات اقدام کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95478/جمع-آوری-5-میلیارد-ریال-زکات-از-مردم-اردستان-در-سال-97
بستن   چاپ