پیام سپاهان
اصفهان دومین استان نخبه پرور کشور است
يکشنبه 8 ارديبهشت 1398 - 15:20:51
پیام سپاهان - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد نخبگان را در خوی جای داده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، شقایق حق‌جوی جوانمرد امروز (سه شنبه) در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بنیاد نخبگان استان اصفهان در تالار شهروند در خصوص اهمیت بنیاد نخبگان، اظهار کرد: در حال حاضر، همه بنیاد نخبگان استان اصفهان را می‌شناسند و جمعی از دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان نخبه اصفهانی عضو این مرکز هستند. 
وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان یک نهاد هیات امنایی است، خاطرنشان کرد: این مرکز با تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری با هدف فراهم‌سازی زمینه اثرگذاری نخبگان در کشور تشکیل شد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: رویکرد بنیاد نخبگان این است که با توسعه نیروی انسانی زمینه توسعه کشور فراهم شود.
حق جوی جوانمرد با بیان اینکه اصفهان دومین استان نخبه پرور در کشور است، تصریح کرد: نکته مهم این است که چرا نخبگان از کشور خارج می‌شوند؟ حق نخبگان کشور نیست که فکر کنند کشورشان جای زندگی نیست و نتوانند کار کنند.
نخبگان فرصت عملی برای درگیری با مسئله را ندارند
وی دلیل این موضوع را عدم توانمندسازی تمرینات دانشگاهی دانست و گفت: بعضی تمرینات دانشگاهی ما توانمندساز نیست. به این معنی که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی زمینه کار عملی را فرا نگرفته و در محیط کاربردی به صورت عملی تجربه کسب نمی‌کند، از این رو نمی‌توان از دانش نخبگان به خوبی استفاده کرد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در زمان مدیریت خود در بنیاد نخبگان استان اصفهان، گفت: سعی کردیم زمینه کار دانش آموزان در عرصه عملی را فراهم کنیم. برای مثال شرایطی ایجاد کردیم که آنها بتوانند در شرکت‌های دانش بنیان کار کنند.
حق جوی جوانمرد افزود: در ابتدا صنایع استان را شناسایی و همراه با شناسایی بچه های نخبه دیتابیس تهیه شد. از اساتید خوشنام در حوزه صنعت نیز بهره گرفتیم. این اقدامات برای این بود که بتوانیم با شناخت مشکلات موجود، نیروی مناسب نخبه را به صنایع معرفی کنیم.
وی ادامه داد: بعد از تشکیل کارگروه های مختلف و برگزاری استارت آپ ها دریافتیم نخبه ها فرصت های عملی برای درگیری با حل مسئله را ندارند و این باعث می شود هم مسئولان به نخبگان اعتماد نکنند و هم اینکه نخبگان دلسرد شوند.
برگزاری رویداد «هم نت» در حوزه های مختلف
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به برگزاری برنامه های «هم نت» اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها، هم نت های مختلفی در حوزه های آب، روستا، فاضلاب، سالمندی، برکت، بانوان و بهزیستی برگزار شده است. هم نت مخفف همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی است. 
وی اظهار کرد: اولین هم نت با همکاری بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم مسایل در کشور حل نمی شود، مگر اینکه متولی شناسایی و مسئله به خوبی توضیح داده شود.
به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یکی از دلایل توسعه نیافتگی در کشور این است که مدیران پشت میز می‌نشینند و به دنبال حل مسئله نمی‌روند.
به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بنیاد نخبگان استان اصفهان با حضور معاون بنیاد ملی نخبگان، معاون استانداری اصفهان و روسای دانشگاه‌های استان اصفهان برگزار شد.
منصور شریعتی به عنوان رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان انتخاب شد. پیش از این شقایق حق جوی جوانمرد از سال 92 تا 97 ریاست این مرکز را برعهده داشت. منصور شریعتی عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه اصفهان است و رییس پیشین دانشگاه علمی کاربردی استان بود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95922/اصفهان-دومین-استان-نخبه-پرور-کشور-است
بستن   چاپ