پیام سپاهان
انقلاب از مساجد آغاز شد
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 9:54:50 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی بابیان اینکه مسجد در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای مساجد عبادت خداوند است، اما کارکردهای متنوعی از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی نیز دارد و بسیاری از مشکلات در مساجد قابل رفع است.

وی ادامه داد: انقلاب ما از مساجد آغاز شد همچنین خیلی از مشکلات مؤمنین در مساجد حل می‌شود. در هر شهرستانی یک فرمانداری و از هر سازمانی یک اداره وجود دارد، اما در هر شهر ممکن است ده‌ها یا صدها مسجد وجود داشته باشد که نقش‌آفرینی مهمی دارند.

امام‌جمعه گلپایگان گفت:در شهرستان گلپایگان حدود 80 مسجد فعال داریم که در بسیاری از آن‌ها سه وعده نماز برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌های مختلفی از جمله تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، برنامه‌های تبلیغی و... نیز در آن‌ها اجرا می‌شود.

کرامتی افزود: در آبادانی مساجد غیر از فیزیک مسجد، برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های مستمر با روحانی کوشا و فعال، ارتباط خوب با جوانان، هیئت امنای فعال دارای انگیزه و... نیز تأثیرگذار است. اگر مثلث روحانی، هیئت‌امنا و خدام برقرار باشد مساجد از رونق کافی برخوردار خواهند بود.

وی در رابطه با پخش اذان در میادین و پارک‌های سطح شهر یادآور شد: اگر مصوبه‌ای در این باره وجود دارد باید به آن عمل و پیگیری شود. اگر در نقطه نقطه شهرستان مسجد وجود داشته باشد و اذان پخش شود شاید دیگر ضرورتی نباشد در پارک‌ها اذان پخش شود، اما اگر پارکی با مسجد فاصله دارد باید این کار انجام شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96059/انقلاب-از-مساجد-آغاز-شد
بستن   چاپ