پیام سپاهان
بیش از 2 میلیون ماهی زینتی سالانه در آران و بیدگل تولید می شود
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 12:24:23
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ظرفیت بالای موجود در زمینه آبزی پروری گفت: سالانه نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود.
اسماعیل بایبوردی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تولید سالانه افزون بر 40 تن انواع ماهیان سردابی، گرمابی و همچنین خاویاری را نیز یادآور شد و افزود: این میزان ماهی در 50 واحد پرورشی شهرستان تولید می شود.
وی بیشتر ماهیان تولیدی در آران و بیدگل را از گونه کپور و قزل آلا برشمرد و تاکید کرد: بسیاری از استخرهای ذخیره آب کشاورزی می تواند به صورت دو منظوره ساخته شود تا افزون بر بهره گیری در کشاورزی، انواع آبزیان نیز در آنها پرورش داده شوند.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به طرح پرورش ماهی قزل آلا و خاویاری در نزدیکی منطقه مرنجاب به عنوان تنها طرح آزمایشی از این دست در استان اصفهان بیان کرد: سخت کوشی بخش خصوصی توانست انحصار تولید ماهیان خاویاری در دریای خزر را شکسته و تولید آن را به دل کویر آران و بیدگل بکشاند.
وی با اشاره به وجود 200 ماهی خاویاری در این مجموعه اضافه کرد: ماه گذشته برای نخستین بار در استان اصفهان شاهد تولید چهار کیلوگرم خاویار از سوی این مجموعه بودیم.
بایبوردی با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان های شمالی استان اصفهان عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی حمایت خود را از اجرا و گسترش چنین طرح هایی اعلام کرده و همچنین دستور اجرای طرحی آزمایشی برای پرورش ماهی آرتیمیا در آران و بیدگل صادر کرد.
وی با تاکید بر حمایت از طرح های تکثیر و تولید ماهیان زینتی و پرورش ماهیان خاویاری در آران و بیدگل افزود: با اجرای این طرح ها می توان به رونق اقتصادی منطقه و همچنین ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی رشته های کشاورزی کمک کرد.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96072/بیش-از-2-میلیون-ماهی-زینتی-سالانه-در-آران-و-بیدگل-تولید-می-شود
بستن   چاپ