پیام سپاهان
معاون وزیر کار:
بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده پرداخت می شود
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 12:24:30
پیام سپاهان - اصفهان - معاون پشتیبانی توسعه و نیروی انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه بیکاری افرادی که در مناطق سیل زده شغل خود را از دست داده اند پرداخت می شود تا معیشت مردم با اختلال بیشتر روبه رو نشود.
به گزارش ایرنا، نصرالله بازوند روز دوشنبه در سی امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان در سالن نگین سپاهانشهر افزود: سیل اخیر بر 24 استان تاثیر گذاشت و بر چند استان تاثیرات مخربی از جمله تخریب مراکز تولیدی و کارگاه های صنعتی داشت.
وی تصریح کرد: بازسازی تمامی زیرساخت های مناطق حادثه دیده یک ضرورت است و در کنار آن مراکز تولیدی نیز باید سر و سامان پیدا کنند تا جامعه کار بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.
بازوند همچنین به تحریم علیه کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع باید به تقویت ظرفیت های داخلی منجر شود و در کنار آن توجه به مؤلفه های بهره وری به روز رسانی خطوط تولید و افزایش کیفیت محصولات باید از نتایج تنگناهای شکل گرفته باشد.
وی مدیریت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز را با اهمیت خواند و افزود: نوسانات ارزی نیز که برای اقتصاد و رونق تولید مضر است باید مدیریت شود و برای محدودیت در تامین مواد اولیه که هم اکنون با آن مواجه هستیم، چاره اندیشی کنیم.
معاون پشتیبانی توسعه و نیروی انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 38 درصد از بیکاران کشور را دانش آموختگان دانشگاهی تشیکل می دهد، گفت: یکی از دلایل این امر نبود مهارت آموزی در مراکز علمی و دانشگاهی است.
بازوند ادامه داد: بیشتر دیده می شود که بین بازار کار و رشته ها و سرفصل های دانشگاهی هماهنگی وجود ندارد و نیازسنجی در این ارتباط انجام نمی شود.
به گفته وی 35 درصد از نخبگان صنعتی و اقتصادی ایران از استان اصفهان هستند که این آمار نشانگر اهمیت این منطقه در کشور است.
سی امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان روز دوشنبه با حضور استاندار، جمعی از مدیران، نمایندگان مجلس و جامعه کار و تولید و با هدف معرفی برترین های استان در بخش های مختلف در سالن نگین سپاهانشهر برگزار شد.
در این جشنواره از بین یک هزار و 300 واحد تولیدی و کارگرمعرفی شده ، از هشت واحد و کارگر نمونه اصفهانی تجلیل شد.
روز جهانی کارگر (11 اردیبهشت مصادف با اول ماه می) یادمان سرکوب کارگران آمریکایی در اول ماه می سال 1886 میلادی در شیکاگوی آمریکاست که هر سال در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می شود.
6022/ 6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96081/بیمه-بیکاری-کارگران-مناطق-سیل-زده-پرداخت-می-شود
بستن   چاپ