پیام سپاهان
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان:
زیان انباشته ذوب‌آهن اصفهان به صفر می‌رسد
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 13:00:37
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: با توجه به زیان انباشته ذوب‌آهن، امسال امکان توزیع سود وجود ندارد، البته برنامه شرکت این است که در سال 99 توزیع سود داشته باشد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از شرکت ذوب آهم اصفهان، منصور یزدی زاده در دیدار اعضاء نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با حضور در شرکت ذوب‌آهن اصفهان، با اشاره به ثبت سومین رکورد تولید سالانه این شرکت در سال گذشته که با تولید 2 میلیون و 400 هزار تن چدن با دو کوره بلند حاصل شد، اظهار کرد: مطابق برنامه، امسال این شرکت 3 میلیون و 50 هزار تن چدن تولید خواهد کرد.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: بخش‌های مختلف خط تولید این شرکت طی سال‌های گذشته نوسازی و تغییرات اساسی کرده است، بنابراین به لحاظ تکنولوژیک و فنی در شرایط بسیار خوبی است.
وی، یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام این شرکت را پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند معرفی کرد و گفت: پودر زغال در کوره بلند جایگزین کک می‌شود که 30 درصد هزینه تمام شده محصولات این شرکت را در برمی‌گیرد، بنابراین این پروژه تأثیر اقتصادی خوبی در شرکت دارد و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
یزدی زاده مشکل مزمن ذوب‌آهن اصفهان را، تأمین پایدار مواد اولیه دانست و تأکید کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای حل این مشکل انجام و در دست اقدام است که به‌زودی از طریق کدال افشا می‌شود.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: امسال سود خواهیم داشت اما با توجه به زیان انباشته، امکان توزیع سود وجود ندارد، البته برنامه شرکت این است که در سال 99 توزیع سود داشته باشیم.
اسلامی بیدگلی دبیر کل نهادهای سرمایه‌گذاری ایران نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه در سال رونق تولید هستیم و همچنین شرایط خاصی کشور در سال جاری، توسعه صنایع بزرگی همچون ذوب‌آهن اصفهان و راه‌اندازی ظرفیت خالی این صنایع اهمیت بسیار زیادی برای اقتصاد کشور دارد.
وی افزود: فرصت‌های توسعه‌ای بسیار خوبی در ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند بازده بسیار مناسبی داشته باشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96111/زیان-انباشته-ذوب‌آهن-اصفهان-به-صفر-می‌رسد
بستن   چاپ