پیام سپاهان
مدرس هاشمی:
دانشگاه صرفا جامعه محور را قبول نداریم
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 13:00:46
پیام سپاهان - رییس دانشگاه صنعتی اصفهان معتقد است که باید در برابر دانشگاه جامعه محور مقابله کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمود مدرس هاشمی بعداز ظهر امروز (سه شنبه) در آیین نکوداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه آموزش خوب عمل می کند و فارغ التحصیلان این دانشگاه با پیشینه قوی گواه این ادعا هستند.
وی ادامه داد: اساتید دانشگاه صنعتی در پایه ریزی قوی نقش موثری داشتند و البته با گذر زمان و تغییرات رخ داده ماموریت های جدیدی به دوش دانشگاه گذاشته شده است.
مدرس هاشمی با اشاره به بحث دانشگاه نسل چهارم گفت: مطرح شده که دانشگاه نسل چهارم باید جامعه محور باشد، اما ما چنین چیزی را قبول نداریم و باید در مقابلش مقاومت کنیم.
وی تصریح کرد: تعبیری که از دانشگاه جامعه محور می شود این است که تمام فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید معطوف به نیازهای جامعه باشد که چنین امری می تواند برای دانشگاه ها خطر افرین باشد.
مدرس هاشمی اضافه کرد: دانشگاه محل شکوفایی استعدادها و بارور شدن اندیشه هاست و طبیعی است که برخی اندیشه ها باید معطوف به نیازهای جامعه باشد اما باید بپذیریم که برخی اندیشه ها معطوف به هیچ کاربردی نیست.
وی با بیان اینکه در این زمینه به شکل افراطی عمل می کنیم، افزود: آنچه امروز در تکنولوژی استفاده می کنیم حاصل نتایج کار دانشمندانی است که صدها سال پیش انجام داده اند و آن زمان بی کاربرد بوده است.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: مطمئنا دانشگاه نباید نسبت به نیاز جامعه بی تفاوت باشد و ما در دانشگاه صنعتی اصفهان تمام تحقیقات را به رسمیت می شناسیم و برای کشف حقیقت ارزش قائل هستیم.
وی با بیان اینکه ما بی توجه به آموزش توام با پژوهش نیستیم، افزود: کار اصلی معلم نفوذ در قلب و روح دانشجو است و استاد تنها ضبط صوتی برای بیان یکسری مطالب نیست.
مدرس هاشمی افزود: گاها مسائلی همچون پول و تجاری سازی که البته در جای خودش صحیح است بر نقش معلمی سایه می اندازد باید بدانیم که اول معلم و سپس پژوهشگر هستیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96118/دانشگاه-صرفا-جامعه-محور-را-قبول-نداریم
بستن   چاپ