پیام سپاهان
مشاور رییس جمهور در امور علمی و آموزشی:
کیفیت آموزش باید مطالبه عمومی شود
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 13:00:47
پیام سپاهان - مشاور رییس جمهور در امور علمی و آموزشی گفت: باید کیفیت مطالبه عمومی شود و نباید تنها وزارت خانه مطالبه گر آن باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، رضا فرجی دانا بعداز ظهر امروز (سه شنبه) در آیین نکوداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: به قول دوستی اگر معلمی شغل انبیاست، مهندسی شغل خود خداست. مهندسین با شناخت قوانین حاکم بر طبیعت برای براورده کردن نیاز انسان ها چیزهایی را خلق می کنند.
وی افزود: دست کاری در طبیعت کار مهندسان است، اگر چین و هند را حساب نکنیم ایران سومین کشور تولید کننده مهندس است که اگر این کمیت بی محابا عرصه طبیعت را شخم نزند چیزی از محیط زیست باقی نمی ماند.
دست کاری در طبیعت با توسعه پایدار صورت بگیرد
فرجی دانا با اشاره به آموزش کشور ادامه داد: امروزه با فضای مجازی با نوع دیگری از ارتباطات سر و کار داریم و مناسبات نیز متفاوت است و با زبان جدید چهره آموزش با مقتضیات متفاوتی مطرح می شود.
مشاور رییس جمهور در امور علمی و آموزشی با اشاره به انجمن مهندسی ایران گفت: این انجمن با چنین رویکردهایی فعالیت هایی برای کیفیت بخشی به مهندسی انجام می دهد، توسعه پژوهش، رصد وضعیت آموزشی مهندسی و ارزیابی آن سرلوحه کار ماست.
فرجی دانا با اشاره به تشکیل کمیته های این انجمن گفت: درصدی در این انجمن کار دارطلبانه انجام می دهند، ما باید مروج کار داوطلبانه باشیم، باید بگویم که امریکا رکورددار کار داوطلبانه در جهان است که در سال ٢٠١٧ رقم ١٦٧ میلیارد دلار ارزش کار داوطلبانه در امریکاست.
مشاور رییس جمهور در امور علمی و آموزشی افزود: باید کیفیت، مطالبه عمومی شود و نباید تنها وزارت خانه مطالبه گر آن باشد همه باید کمک کنند تا آموزش به سطحی برسد که شایسته این کشور باشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96119/کیفیت-آموزش-باید-مطالبه-عمومی-شود
بستن   چاپ