پیام سپاهان
مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت:
چین حتی سنگ‌های دور ریز تزیینی را هم می‌خرد
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 14:31:55
پیام سپاهان - مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی صنعتگران سنگ ایران در اصفهان از ظرفیت بالای صنایع متصل به اکتشاف و بهره برداری از معادن سنگ ایران گفت.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، اسدالله کشاورز، صبح امروز (چهارشنبه) در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ در حضور استاندار و فعالین این عرصه، اظهار کرد: زنجیره اقتصادی هر کشوری به تولید مرتبط است و موتور هر فرآیند اقتصادی تولید است و بخش معدن در تولید کشور بسیار زیاد و پررنگ است. 
وی افزود: در حال گذر از یک فعالیت سنتی و ورود به یک فضای مدرن هستیم. در گذشته بحث اکتشاف بسیار ضعیف بود و بعد از زخمی کردن طبیعت به نتیجه ناکارآمدی یا کارآمدی و ادامه استخراج می‌رسیدند، اما امروزه این موضوع تا حدودی حل شده و باید بیشتر مورد نظارت علمی قرار بگیرد.
مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تنوع بسیار بالای کشور در سنگ‌های تزئینی فضایی را ایجاد کرده است که می‌تواند باعث درخشش ایران در سطح جهانی باشد‌ و هرچقدر بتوانیم اکتشاف بهتری داشته باشیم در بخش عرضه هم می‌توانیم بهتر ظاهر شویم و بازارهای هدف باید شناخته شود.
کشاورز گفت: اصفهان با این تعداد واحدهای سنگبری، قطب سنگ ایران محسوب می‌شود و ماشین سازان این عرصه توانسته‌اند بعضا با مهندسی معکوس به تولید ماشین داخلی اقدام بکنند و بسیار هم ماشین‌های خوبی هستند که می‌توان نواقص آنها را به مرور از بین برد و به کلی از کشورهای دیگر بی نیاز شد.
مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت و معدن و تجارت، گفت: توسعه بخش صنایع پایین دست سنگ می‌تواند حتی فضاهای کاری خانگی و صنایع دستی کوچک را نیز ایجاد و پربار کند. کاری که کشوهای خریدار سنگ از ایران، انجام می‌دهند؛ بعضا شاهد بوده‌ایم که خریداران چینی حتی چند کیلوگرم سنگ‌های دور ریز تزیینی را هم خریداری می‌کنند. صنعت سنگ بسیار گسترده است و توجه به آن بسیاری از مشکلات اشتغالی را مرتفع خواهد کرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96184/چین-حتی-سنگ‌های-دور-ریز-تزیینی-را-هم-می‌خرد
بستن   چاپ