پیام سپاهان
گلیجانی: ظرفیت کشور بی استفاده مانده است
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 14:31:55
پیام سپاهان - عضو شورای سیاست گذاری صنعت سنگ کشور گفت: بخش عظیمی از ظرفیت اسمی کشور بی استفاده مانده و در سال اخیر فقط یک میلیون تن صادرات سنگ خام داشتیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محسن گلیجانی صبح امروز (چهارشنبه) در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ کشور در سالن همایش‌های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: با وجود وضعیت اقتصادی و معضلات تامین مواد مصرفی، با افزایش نرخ ارز حدود 100 هزار تن افزایش صادرات سنگ کار شده داشته‌ایم و این نشان دهنده آن است که اگر زمینه‌ها هموار باشد، بخش خصوصی رشد خودش را خواهد داشت.
عضو شورای سیاست گذاری صنعت سنگ کشور تصریح کرد: در سال 1397 با همت گروه‌های مختلف قیمت پایه‌های صادراتی سنگ را به قیمت واقعی سنگ نزدیک کردیم، قیمت‌ها کمتر از قیمت پایه صادراتی بود که گمرک اعلام می‌کرد و در سال 97 حجم صادرات پیش از افزایش قیمت پایه بالاتر از سال96 بود، اما قیمت پایه‌های صادراتی پائین تر بود.
گلیجانی ادامه داد: متاسفانه هنوز رقابت منفی بین صادر کنندگان وجود دارد. کیفیت تولید و کاهش هزینه‌های تمام شده بحث مهمی است که در صادرات نقش زیادی دارد. اکثر ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت مستهلک هستند و تجهیز صنعت و نوسازی در راستای استانداردسازی تولیدات باید در راس امور قرار گیرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96185/گلیجانی--ظرفیت-کشور-بی-استفاده-مانده-است
بستن   چاپ