پیام سپاهان
استاندار اصفهان: معلمان در تعلیم و تربیت به روز باشند
پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398 - 12:53:01
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان از معلمان خواست تا در تمام زمینه ها به ویژه در بحث تعلیم و تربیت به روز باشند زیرا علم با سرعت در حال پیشرفت است.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان افزود: نسل امروز نسل هوشیار و بیداری است و امکانات جدیدی در اختیار دارد، پس معلمان باید بکوشند تا با جدیت و انگیزه بالا نسبت به کسب آموزش های جدید به صورت رسمی و غیر رسمی تلاش کنند.
وی معلم را تجلی واقعی انسان دانست و گفت: معلمان در کلاس درس، ادب و اخلاق را در مرحله عمل به دانش آموزان می آموزند؛
و افتخار می کنم که تا امروز کلاس درسم را ترک نکرده‌ام زیرا معتقدم حقوق معلمی پاک ‌ترین و با برکت ‌ترین درآمداست.
وی در باب زحمات و خدمات معلمان گفت: معلم در مدرسه همیشه ایستاده و دانش آموزان به عنوان ارباب رجوع نشسته هستند و با این کار اخلاقیات را در عمل به آنها می آموزند ولی در ادارات مراجعه کننده سرپا ایستاده و کارمند همیشه نشسته است.
رضایی با بیان اینکه هر جامعه‌ای که بخواهد توسعه را سرلوحه قرار دهد باید خدمت رسانی را از آموزش و پرورش شروع کند گفت: اگر توسعه را از هر بخش دیگری شروع کنیم آن خدمات نتایجی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: شاید آنطور که باید و شاید و شایسته مقام معلمان است به جایگاه آنها تاکنون پرداخته نشده است ولی باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم که برخی افراد نفوذی کرامت معلمان را خدشه‌ دار کنند.
استانداراصفهان با اشاره به اینکه هر تجمعی باید با هماهنگی و دریافت مجوز صورت گیرد گفت: در تجمع چند هفته قبل معلمان مقابل استانداری برخی نفوذی‌ها که قصدشان برهم زدن جایگاه معلم بود به شایعه سازی درخصوص زدن گاز فلفل پرداختند.
وی یادآور شد: در آن تجمع تعدادی از عاملان حوادث که بیشتر آنها هم معلم نبودند و هم اینکه اهل اصفهان نبودند دستگیر شدند و تعدادی از آنها که مشکلی نداشتند در همان روز آزاد شدند.
**خنثی کردن مکر دشمنان درگام دوم انقلاب نیازمند حمایت معلمان است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خنثی کردن مکر و حیله دشمنان و جهانخواران همانند چهل سال گذشته در گام دوم انقلاب به حمایت معلمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند است.
حیدرعلی عابدی افزود: معلمان دوشادوش دیگر اقشارجامعه و به عنوان قشری موثر و تاثیرگذار برای حفظ تمامیت کشور در یک فصل جدید از خدمت قدم می بردارند.
وی اظهار داشت: ویژگی خاص معلمان که نشانه ایثار و گذشت آنهاست این است که قبل از حضور در کلاس درس مشکلات خود را بیرون می گذارند و با قلم عشق و محبت تدریس خود را آغاز می کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ کس از نقش، مقام، جایگاه و تاثیر معلم در شکل دادن به شخصیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم ناآگاه نیست و این تاثیر هموراه در طول تاریخ به طور مستمر تکرار شده است.
وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان کنونی در آینده مسئولیتی را در کشور عهده دار می شوند از معلمان خواست که بر تربیت و پرورش شایسته دانش آموزان بیش از پیش اهمیت دهند و در این مسیر تلاش کنند.
در پایان این مراسم از261 معلم نمونه استان اصفهان قدردانی شد.
آموزش و پرورش استان اصفهان متشکل از850 هزار دانش‌ آموز، 50 هزار معلم شاغل و30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار باب مدرسه است.
6022/ 6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96205/استاندار-اصفهان--معلمان-در-تعلیم-و-تربیت-به-روز-باشند
بستن   چاپ