پیام سپاهان
بنیاد مستضعفان تا 40 درصد سهام شرکت های فناور را خریداری می کند
پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398 - 14:38:38
پیام سپاهان - اصفهان - مشاور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، آماده خرید 40 درصد سهام این شرکت هاست.
سید حامد عسکری روز چهارشنبه هنگام بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: بنیاد مستضعفان برای تحقق اقتصاد دانش محور، از شرکت های دانش بنیان و فناوری که طرح هایی در جهت خدمت رسانی، اشتغالزایی بیشتر و تامین منفعت مردم داشته باشند، حمایت می کند.
وی رویکرد جدید بنیاد مستضعفان را مشارکت در فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و فناوری دانست که خدمات و محصولات آنها، افزایش منافع عمومی را در پی داشته باشد.
مشاور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این مدل را نوآوری فراگیر خواند و اضافه کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور توسط بنیاد به 2 صورت انجام می شود.
عسگری ادامه داد: در حالت نخست، بنیاد مستضعفان نیازهای فناورانه را از طریق فراخوان در پایگاه های اینترنتی به شرکت‌ها اعلام می کند و پس از دریافت طرح ها و ایده ها، آنها را بررسی و با شرکت های دارای طرح برتر و ویژگی های مورد نظر بنیاد، همکاری می کند.
وی سرمایه ‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان و فناور را روش دوم حمایت بنیاد از این موسسه ها خواند و تصریح کرد: ما با شرکت هایی همکاری می کنیم که فعالیت آنها به نفع کشور باشد.
به گزارش ایرنا، مشاور رییس بنیاد مستضعفان از یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز بازدید کرد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یک مرکز رشد مقدماتی، 12 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان است.
بیش از چهار هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است.
3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96217/بنیاد-مستضعفان-تا-40-درصد-سهام-شرکت-های-فناور-را-خریداری-می-کند
بستن   چاپ