پیام سپاهان
نماینده مجلس:
گردشگری زمینه ساز اشتغال پایدار درروستاهاست
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 18:18:14
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری یکی از مهمترین بخش های اشتغالزایی است و با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری در روستاها، می توان به اشتغال پایدار در روستاها دست یافت.
عباسعلی پوربافرانی روز جمعه در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان خور و بیابانک افزود: اشتغالزایی و تولید ثروت در روستاها مسیر توسعه پایدار را تثبیت می کند.
وی ادامه داد: شکوفایی این قابلیت ها و توسعه اماکن تفریحی و گردشگری، نیاز به توجه بیشتر مسئولان و پیگیری دهیاران دارد.
پور بافرانی تصریح کرد: با توسعه گردشگری و با افزایش حوزه کار آفرینی و اشتغال روستایی، می توانیم قدم های محکم و استواری در بخش توسعه روستایی برداریم.
نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان خانواده دولت باید برای ایجاد اشتغال روستایی گام بردارند چرا که در این زمینه دولت تسهیلات بسیار خوبی اختصاص داده است.
پوربافرانی ادامه داد: با توجه به هزینه های زیادی که برای ایجاد زیرساخت در روستاها انجام شده، اگر نتوان در این مناطق شغل ایجاد کرد این سرمایه ها از بین می رود در حالی که می توان با راحت تر کردن کارها، راه را برای توسعه هموارتر کرد.
وی با بیان اینکه روستاییان در گذشته با یک دار قالی و دامپروری خانگی امرار معاش می کردند، افزود: هم اکنون نیاز است دهیاران در کنار فعالیت های عمرانی، برای ایجاد اشتغال و ماندگاری روستاییان تلاش کنند.
وی با اشاره به احیای بافت فرسوده شهری و روستایی خاطرنشان کرد: بافت فرسوده در شهرها و روستاها باید از سوی شوراها مورد توجه جدی قرار گیرد شوراها باید در بافت های فرسوده خدمات و تسهیلات ارائه کنند تا انگیزه نوسازی این بافت توسط ساکنان آن فراهم شود.
در این جلسه اعضای شوراها خور وبیابانک و نماینده مجلس به بررسی و رایزنی در باره مشکلات و یافتن راهکارهابرای حل این مشکلات پرداختند.
شهرستان خور و بیابانک سه شورای شهری، 16 شورای روستایی و 12 دهیاری دارد که 65 نفر عضو شوراها هستند.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.
/6022 / 9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96249/گردشگری-زمینه-ساز-اشتغال-پایدار-درروستاهاست
بستن   چاپ