پیام سپاهان
اولین کتابخانه مسکن مهر در شهرضا افتتاح شد
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 18:18:17
پیام سپاهان - اصفهان - اولین کتابخانه مسکن مهر استان اصفهان روز پنجشنبه در محله سروستان شهرضا افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، فاطمه پورخاقان رییس کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا در آیین افتتاح کتابخانه ریحانه النبی محله سروستان گفت: این کتابخانه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان توسط اتحادیه شرکت های مسکن مهر در 850 متر مربع وسعت احداث و به نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شده است.
وی افزود: کتابخانه ریحانه النبی محله سروستان در طول 10روز تجهیز و آماده بهره برداری شد و منابع این کتابخانه به صورت مردمی اهدا شده است.
رییس کتابخانه های عمومی شهرضا گفت: پنج هزار جلد کتاب اهدایی در این کتاب خانه برای دسترسی علاقه مندان موجود است.
پورخاقان تصریح کرد: برای تجهیز این کتابخانه 500میلیون تومان هزینه شده که اعتبار آن از محل نهاد کتابخانه های عمومی تامین شده است.
وی افزود :ظرفیت سالن مطالعه این کتابخانه 250نفر است.
رییس کتابخانه های عمومی شهرضا گفت: کتابخانه ریحانه النبی محله سروستان شهرضا دارای بخش کودک، سالن مطالعه، نشریات، مخزن کتاب ، تازه های کتاب، دیداری شنیداری و مرجع است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نیز دراین مراسم گفت: هفت باب کتابخانه در این استان در آستانه بهره برداری است که با آغاز بهره ‌برداری از آن‌ها، این خطه در جایگاه نخست کشور در زمینه برخورداری از کتابخانه‌های نهادی قرار می‌گیرد.
امیر هلاکویی اظهار کرد: استان اصفهان سال گذشته با اجرای 15 هزار برنامه فرهنگی در راستای ترویج کتاب‌ خوانی، جایگاه نخست کشور را در این زمینه کسب کرد.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قراردارد.
6022 / پ/7144

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96252/اولین-کتابخانه-مسکن-مهر-در-شهرضا-افتتاح-شد
بستن   چاپ