پیام سپاهان
وزیر بهداشت:
تولید دارو در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 18:19:04
پیام سپاهان - کاشان - وزیر بهداشت از جایگزینی داروهای داخلی به جای داروهای وارداتی خبر داد و گفت: تولید دارو در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سعید نمکی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به همایش معاونین غذا و دارو کشور اظهار داشت: محور بحث‌های این همایش با توجه به تحریم و مشکلات در حوزه بهداشت و دارو راهکارهایی برای مقابله با این تحریم‌ها است و بر همین اساس توصیه شده است تا پایش دارویی به منظور بررسی کمبودها صورت پذیرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل دخیل حوزه بهداشت، درمان و داروی مناطق سیل زده کشور به جهت اقدامات صورت گرفته در آن مناطق و عدم کمبود دارو افزود: از آنجا که سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی رونق تولید نامگذاری شده است مقرر شد تا به بخش تولید داخلی داروها بیش از پیش اهمیت داده شود و با تلاش همکارانم در بخش تولید، به مرور داروهای تولید داخل جایگزین داروهای وارداتی می‌شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور نقش خیران در حوزه سلامت را نقشی بسزا دانست و ابراز داشت: یکی از ارکان اصلی نظام سلامت در کنار دولت خیران هستند و بر همین اساس یکی از اموری که پیگیر آن هستیم جامعه محور کردن حوزه سلامت است و اگر روزی بتوانیم از مشارکت اجتماعی تا سطح خانوار استفاده کنیم می‌توانیم شاهد تحولی شگرف در این حوزه باشیم.
به گزارش مهر، در حاشیه سفر وزیر بهداشت و معاونین وی به کاشان مجمع سلامت کاشان با حضور معاون وزیر، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس و مسئولان منطقه با اعتبار 10 میلیارد ریال از سوی خیر کاشانی حوزه سلامت به بهره برداری رسید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96289/تولید-دارو-در-کشور-بیش-از-پیش-مورد-توجه-قرار-می‌گیرد
بستن   چاپ