پیام سپاهان
دیپلماسی علمی فارغ از تنش‌های سیاسی است
شنبه 14 اردیبهشت 1398 - 10:26:41 AM
ایسنا
پیام سپاهان- سیما فاخران در ارزیابی برگزاری ایده شوی تخصصی در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار كرد: امیدوارم برگزاری چنین سمینارهایی ادامه دار باشد.

وی افزود: در كشور سوییس دوره مطالعات پیشرفته وجود دارد، در نتیجه افرادی كه مستر یا phd دارند و یا چند سال سابقه مدیریت داشته باشند، می توانند به دانشگاه بازگشته و اطلاعات خود را به روز كنند.

مدیركل روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره هایی از این دست برای اساتید ایران نیز بسیار مفید خواهد بود.

فاخران اضافه كرد: در مدت برگزاری این ایده شو مسئولانی از معاونت حمل و نقل و رؤسای راه آهن در طول برنامه حضور داشتند و سخنرانی های مفیدی ارائه دادند تا افرادی كه علاقمند به این حوزه هستند با مشكلات اجرایی كه وجود دارد، آشنا شوند و ایده ها، تنها در حد تئوری نباشد.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای ایده شو برای دانشجویان تجربه خوبی خواهد بود، تصریح کرد: دانشجویانی که در این ایده شو شركت داشتند، نکات خوبی یاد گرفتند، دانشجویان باید در طول تحصیل خود با چنین فضاهایی آشنا شوند تا اعتماد به نفسشان بالا رود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دیپلماسی علمی گفت: همکاری علمی بین دانشگاه های ایران و دیگر کشورها راهی برای تقویت علمی کشور خواهد بود.

مدیركل روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: خانم "شانتا دلی" رایزن علمی سفارت سوییس در این برنامه حضور داشتند و گفتند كه حضور من در این برنامه نشان دهنده ارزشمند بودن فعالیت های علمی است و چنین برنامه هایی فارغ از تنش های سیاسی می تواند سبب همكاری های آتی باشد.

 نخستین رویداد ایده شو تخصصی بین‌المللی با محوریت حمل و نقل و برنامه ریزی شهری به مدت یک هفته در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. در این رویداد 80 نفر از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تهران و مازندران در قالب تیم های دانشجویی ایده های خود را در حوزه حمل و نقل و برنامه ریزی شهری ارائه کردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96305/دیپلماسی-علمی-فارغ-از-تنش‌های-سیاسی-است
بستن   چاپ