پیام سپاهان
میزگرد 'ضرورت شهر هوشمند در دنیای معاصر' برگزار شد
يکشنبه 15 ارديبهشت 1398 - 02:31:38
پیام سپاهان - اصفهان- میزگرد 'ضرورت شهر هوشمند در دنیای معاصر' روز شنبه با حضور جمعی از استادان دانشگاه، مسوولان و کارشناسان در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این میزگرد، محسن مهربانی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان، فرامرز هندسی دانشیار دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، احسان شهیر استاد دانشگاه و دکترای مدیریت راهبردی فضای سایبری، مهدی بهروزی دبیر شهر هوشمند شهرداری اصفهان، ابراهیم خلیلیان مسوول تحقیق و توسعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان و امیررضا ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی فولاد حضور داشتند.
این کارشناسان بر این باورند که برای داشتن شهری هوشمند دو عنصر زیرساخت ها و دستگاه های اجرایی حائز اهمیت است و در عین حال بازیگران اصلی شهر هوشمند شهروندان و شرکت های خصوصی هستند.
آن ها معتقدند باید شهروندان را به سمت مطالبه گری شهر هوشمند پیش برد و سرویس های ترغیب کننده به آن ها ارائه کرد.
این صاحبنظران می گویند نبود هوشمندسازی عمودی و به ویژه هوشمندسازی افقی، نبود زیرساخت ها و بستر لازم، موانع فرهنگی، غیرهمگن بودن داده های ساختمانی، امنیتی بودن برخی از اطلاعات، مباحث راهبردی و آینده نگری، نبود مواد قانونی در زمینه هوشمندسازی شهری، مسائل روانشناسی و جامعه شناسی و نداشتن برنامه برای شهر هوشمند از جمله چالش های فراروی تحقق شهر هوشمند هستند.
این مسوولان و کارشناسان اعتقاد دارند اگر همه هماهنگی های لازم برای همگن سازی و مدیریت شهر هوشمند صورت نگیرد ما شاهد جزایر هوشمند به جای شهرهای هوشمند خواهیم بود.
آن ها همچنین می گویند هنوز هیچ یک از شهرهای ایران ادعای ایجاد شهر هوشمند را ندارند درحالی که یکی از زمینه های جذاب برای سرمایه گذاران همین شهرهای هوشمند هستند.
تفصیل مطالب مطرح شده در این میزگرد متعاقباً منتشر می شود.
7135/6026

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96312/میزگرد-'ضرورت-شهر-هوشمند-در-دنیای-معاصر'-برگزار-شد
بستن   چاپ