پیام سپاهان
فرهنگ و هنر راه رسیدن به اهداف عالی اسلام است
يکشنبه 15 ارديبهشت 1398 - 02:31:44
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: اساس اسلام بر اندیشه ای استوار است که فرهنگ و هنر راه وصول به اهداف عالی آن است.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین بهرامی روز شنبه در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری امین اظهارداشت: هنر خلق همه زیبایی هاست و ا گر در خدمت دین قرار گیرد ارزشمند خواهد شد.
وی اظهارداشت: عالی ترین جلوه های هنری توسط کامل ترین انسان در قالب قرآن مجید هدایت بشر را تا قیامت به عهده گرفته است.
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد : انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشته است و یکی از آنها ایجاد حوزه های علمیه خواهران و تجمیع قشر عظیم تاثیرگذاری از خواهران در این قالب است.
وی با بیان اینکه تبلیغ دین تنها گزارش دهی نیست و باید به وسیله هنر و با زبان روز معارف اسلامی را به تشنگان ارائه کرد، گفت: هنر حوزه های علمیه آن است که با زبان روز و بهره گرفتن از قالب های هنری مانند شعر، داستان، طنز، گرافیک، فیلم و کلیپ تبلیغ دین کرد و حوزه علمیه خواهران می توانند در این عرصه های هنری موفق تر عمل کند.
بهرامی ادامه داد: امروز غرب هر امکانی داشته به مصاف آورده است ولی ما در ابتدای راه قرار داریم و می توانیم در این جنگ نابرابر فرهنگی معارف تشیع را در قالب جدید و به زبان روز منتشر کنیم.
وی اضافه کرد: این جشنواره نقطه شروع خوبی است و به طور قطع با رایزنی های حوزه علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی استان در شکوفایی این مسیر تلاش خواهیم کرد.
همچنین دبیر جشنواره فرهنگی هنری امین در این آیین گفت: هر پیامبری به منظور بهره گرفتن از هنر رایج روز و جلوگیری از انحراف این هنرها دین خود را از جنس همان هنر مطرح کرده است.
علی اکبر صافی اصفهانی افزود: جشنواره فرهنگی هنری امین برای اولین بار در کشور در حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره 800 اثر در کمتر از سه ماه و با کمترین تبلیغات به دبیرخانه جشنواره رسید که نشان می دهد نباید این پرچم بر زمین گذاشته شود و مسولان ری حوزه های علمیه خواهران باید در این زمینه پویا تر عمل کنند.
مدیر حوزه علمیه مجتهده امین با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است، افزود: باید در چهلمین سال پیروزی انقلاب این نهاد با چهره ای جدید به ایران و دنیا معرفی شود.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در گام دوم در خصوص فرهنگ و هنر اضافه کرد: همانطور که رهبر معطم انقلاب فرمودند در برابر آرایش جدید دشمن نیروهای انقلابی ها باید آرایش جدید بگیرند.
فراخوان جشنواره فرهنگی هنری امین با هدف شناسایی و رتبه‌بندی آثار و دستاوردهای فرهنگی هنری طلاب خواهر استان اصفهان در رشته هنرهای ادبی، تجسمی، تصویری و شفاهی در بهمت ماه اعلام شد و طی این مدت بیش از 800 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
در حاشیه اختتامیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار هنری طلاب خواهد در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفته بود.
6026// 7134

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96317/فرهنگ-و-هنر-راه-رسیدن-به-اهداف-عالی-اسلام-است
بستن   چاپ