پیام سپاهان
بر اساس رتبه بندی تایمز؛
دانشگاه کاشان جزو برترین دانشگاه های قاره آسیا قرار گرفت
يکشنبه 15 ارديبهشت 1398 - 02:31:45
پیام سپاهان - کاشان - رییس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه بر اساس نظام رتبه بندی تایمز پس از دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، امیرکبیر و شریف جزو چهار دانشگاه برتر قاره آسیا معرفی شده که افتخار بسیار بزرگی است.
به گزارش ایرنا، عباس زراعت روز شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان بیان کرد: تایمز از معتبرترین نظام های رتبه بندی مرکزهای علمی جهان است و دانشگاه ها را در قالب جهانی، منطقه ای، جوان و موثرترین دانشگاه رتبه بندی می کند.
وی افزود: تایمز 13 شاخص را در پنج محور آموزشی، پژوهشی، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی بررسی کرده که 417 دانشگاه از 27 کشور جهان به این رتبه بندی راه یافتند و دانشگاه تسینگو چین برای نخستین بار در جایگاه برتر قرار گرفت و دانشگاه های ملی سنگاپور و علم و صنعت هنگ کنگ دوم و سوم شدند.
رییس دانشگاه کاشان با اشاره به پیشرفت علمی کشور عنوان کرد: 29 دانشگاه از ایران به نظام رتبه بندی تایمز راه یافتند که نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشت و امسال برای نخستین بار ترکیه را با 23 دانشگاه پشت سر گذاشتیم.
وی همچنین به قرارگرفتن این دانشگاه در بین موثرترین دانشگاه های جهان اشاره کرد و یادآور شد: این مهم از نظر میزان اثرگذاری در شاخص هدف های توسعه پایدار سازمان ملل (با 17 هدف) از بین 450 دانشگاه از 76 کشور جهان و 102 دانشگاه ایرانی انتخاب شده است.
زراعت اضافه کرد: این هدف ها شامل سلامت و رفاه برای مردم، کیفیت های آموزش، پژوهش و فناوری، جامعه پایدار، عدالت و قدرت، کنترل اقلیم صلح، تولید و مصرف مسوولانه و مشارکت در تحقق هدف های توسعه می باشد.
وی همچنین قرار گرفتن دانشگاه کاشان در بین موثرترین دانشگاه ها در مدیریت سبز بر اساس شاخص های گرین متریک را مورد اشاره قرار داد و گفت: مدیریت سبز با شاخص های گرین متریک از جمله استانداردهای محیط زیست، ایجاد ساختمان سبز، مدیریت انرژی و پسماند، آموزش و ترویج محیط زیست در دانشگاه و جامعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد حوزه محیط است.
رییس دانشگاه کاشان همچنین دستگاه پسماند اسانس برای نخستین بار در جهان، تولید برق و فروش آن به شبکه ملی و شهری، کاهش مصرف آب، اجرای طرح های خورشیدی، طرح تصفیه فاضلاب و پسمان دانشگاه، طرح تصفیه فاضلاب برای دانشگاه و شهرک صنعتی را از دیگر شاخص های انتخاب دانشگاه کاشان در مدیریت سبز با شاخص های گرین متریک برشمرد.
وی در ادامه قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزو 10 دانشگاه برتر جهان اسلام،رتبه نخست خیران دانشگاه ساز، پنج دانشگاه برتر در جذب دانشجوی خارجی، برخورداری از هفت نفر دانشمند بین المللی در هفت رشته را از دیگر افتخارهای این دانشگاه عنوان کرد.
زراعت در ادامه به تکمیل سه طرح ملی اشاره و تشریح کرد: این طرح ها شامل بهره برداری از نخستین شرکت دانشگاهی حقوقی کشور، پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، کتابخانه و سالن آمفی تئاتر آیت الله یثربی است که همزمان با ماه مبارک رمضان در آیینی با حضور 2 نفر از معاونان رییس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی، هم اکنون 9 هزار نفر دانشجو در 11 دانشکده دانشگاه کاشان با 300 عضو هیات علمی و 11 پژوهشکده در 200 رشته و گرایش به تحصیل اشتغال دارند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96319/دانشگاه-کاشان-جزو-برترین-دانشگاه-های-قاره-آسیا-قرار-گرفت
بستن   چاپ