پیام سپاهان
فرهنگ‌عامه اصفهانی‌ها سوژه یک تئاتر موزه شد
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 4:09:52 AM
ایسنا
پیام سپاهان - «گلگشت»، نام تئاتر موزه‌ای به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا رهبری است که با موضوع فرهنگ‌عامه مردم اصفهان، در موزه گرمابه علی‌قلی آقا اجرا می‌شود.
مدیر تولید این تئاتر  اظهار کرد: تئاتر موزه، یکی از شاخه‌های نمایش محیطی است که در فضای موزه یا مکان‌های تاریخی، طراحی و اجرا می‌شود.
محمد هاشم زاده ادامه داد: در تئاتر موزه، بین تماشاگر و بازیگر، تعامل شکل می‌گیرد، به این معنی که آن‌ها همراه با هم، در قسمت‌های مختلف موزه یا بنا حرکت می‌کنند و نمایش به این شکل تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به مراحل تولید این تئاتر گفت: تئاتر موزه «گلگشت» از پشتوانه پژوهشی غنی برخوردار است که توسط محمدرضا رهبری، نویسنده و کارگردان این اثر انجام‌شده و موضوع آن نیز فرهنگ‌عامه اصفهانی‌ها است.
هاشم زاده تصریح کرد: فضای این تئاتر مربوط به زمانی است که اصفهان تازه از دست ظل السلطان رها شده بود و به بهانه هفته فرهنگی اصفهان که با محوریت فرهنگ‌عامه اصفهان برگزار می‌شود، تلاش کرده‌ایم تا هم بخش‌های مختلف موزه گرمابه علی‌قلی آقا و هم سنت‌های مردم اصفهان را در خلال این تئاتر به نمایش بگذاریم.
وی افزود: تالار هنر از اجرای این تئاتر حمایت کرده و با توجه به اینکه یکی از کارکردهای تئاتر موزه، بسط و گسترش ارتباطات فرهنگی است، امیدواریم که علاوه بر اصفهانی‌ها، گردشگران و توریست‌ها نیز به تماشای کار بنشینند و از آن استقبال کنند.
  تئاتر موزه گلگشت تا 20 اردیبهشت‌ماه هر روز رأس ساعت 18 در موزه گرمابه علی‌قلی آقا اجرا می‌شود. مرشد قاسم هاشمی، نقال این تئاتر است و سید علیرضا بدری، رادمهر کشانی، مرتضی علی‌اکبری، زهرا شفیع، متین برخوردار، مینا رحمانی و متین تدریس حسینی در آن ایفای نقش می‌کنند. کارنگ کرباسی نیز ساخت موسیقی آن را برعهده داشته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96348/فرهنگ‌عامه-اصفهانی‌ها-سوژه-یک-تئاتر-موزه-شد
بستن   چاپ