پیام سپاهان
دبیر هنری نخستین جشنواره داستانی آب:
نویسنده نباید حمال ایده دیگران باشد
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 4:09:58 AM
ایسنا
پیام سپاهان - دبیر هنری نخستین جشنواره داستانی آب گفت: پاییز سال 97 این جشنواره به همت شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان کلید خورد و بعد از انتشار فراخوان، با گروه‌های داستان نویسی در شهرهای مختلف ارتباط برقرار کردیم و برای آن‌ها مستقیما دعوت‌نامه فرستادیم تا آن‌ها را به نوشتن ترغیب کنیم.
  سلمان باهنر  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستانی آب در مجموعه فرهنگی ورزشی امور منابع آب اصفهان، ضمن تاکید بر اینکه نویسنده نباید حمال ایده دیگران باشد، مسئله آب را یکی از مسائلی دانست که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
وی تصریح کرد: تا روز پایانی سال 97 نزدیک 400 اثر برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و بعد از ماجرای سیل نوروزی مهلت ارسال آثار را تمدید کردیم تا برای آثاری با این موضوع نیز فرصتی در نظر گرفته باشیم.
باهنر ادامه داد: 80 اثر هم طی این 13 روز ارسال شد و بعد از خوانش مجموع آثار توسط گروهی هفت نفره از داستان نویسان خلاق، در نهایت 140 اثر برای داوران فرستاده شد. امروز نیز به 18 اثر جوایزی اهدا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز روز اختتامیه این جشنواره نیست بلکه نخستین روز آغاز به کار دومین دوره جشنواره داستانی آب است و اهالی داستان از همین امروز باید به فکر شرکت در آن باشند.
اطلاعات عموم مردم در خصوص منابع آب پایین است
همچنین در این مراسم سعید قدوسی پور معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: اطلاعات عموم مردم درباره منابع آب، تاسیسات و سازه‌های آبی پایین است و قضاوت‌هایی که عموما در فضای مجازی مطرح می‌شود کارشناسی شده و منصفانه نیست. در چنین شرایطی قلم و حضور نویسندگان می‌تواند در آشنایی بیشتر مردم با این مقولات تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: اگر به عقب برگردیم متوجه می‌شویم که در رابطه با مدیریت آب و سازه‌های آبی و تاثیر سد سازی بر روی طبیعت، تا کنون گلایه‌های زیادی مطرح شده اما سیلاب‌هایی که اخیرا رخ داد و استان‌های کشور همچنین، شهرهای غربی استان اصفهان را دچار مشکل کرد، تقریبا مردم را به این نتیجه رساند که اگر این اقدامات نبود قطعا سیلاب ها و تاثیرات مخرب بیشتر می‌شد و خسارت‌های سنگین تری را می‌دیدیم.
معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: اگر بهتر عمل کرده بودیم قطعا این میزان خسارت را نیز نداشتیم. به اعتقاد بنده و کارشناسان، آب هرگز ویرانگر و باعث تخریب نبوده و نیست اگر آن را درست بشناسیم و همواره در جهت استفاده بهتر از آن بهره ببریم. 
وی ضمن تاکید بر نقش نویسندگان در شکل دهی به برخورد مناسب با منابع آبی و سیلاب‌ها گفت: مطالعه جریان آب و برآورد آمارهای مربوط به آن باعث شناسایی کانون‌های سیل می‌شود و با ایجاد سد و سازه‌های آبی می‌توانیم از تخریب حاصل از آوردهای آبی جلوگیری کنیم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/96351/نویسنده-نباید-حمال-ایده-دیگران-باشد
بستن   چاپ