پیام سپاهان
معاون پژوهشی دانشگاه کاشان خبر داد؛
بهره‌برداری از مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان
يکشنبه 15 ارديبهشت 1398 - 04:11:01
پیام سپاهان - کاشان - معاون پژوهشی دانشگاه کاشان بااشاره به بهره برداری از مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان گفت:حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه در دستور کار مسئولان دانشگاه کاشان قراردارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مجید منعم زاده بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حضور دانشمندان بین‌المللی در دانشگاه کاشان اظهار داشت: طی چند سال اخیر دانشگاه کاشان شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است و به همین منظور مرکز نوآوری و تجاری سازی را به بهره برداری رساندیم و خوشبختانه می‌توان گفت که این واحد دانشگاه کاشانی امروز به مرحله خوبی رسیده است.
وی ضمن اشاره به ایجاد پارک علم و فناوری توسط دانشگاه کاشان افزود: این پارک را با همکاری شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان راه اندازی کردیم و در حال حاضر از همکاران دانشگاه کاشان پنج همکار در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شدند اما باید دانست دانش بنیان شدن مراحل مختلفی دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه کاشان ضمن اشاره به ایجاد شرکت‌های دانشگاهی ابراز داشت: این شرکت‌های حقوقی با حضور معاون رئیس جمهور در کاشان به بهره برداری می‌رسد؛ تصمیم داریم در چارت و ساختار دانشگاه کاشان تغییراتی ایجاد شود به نحوی که یک معاونت در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حوزه‌های دانش بنیان ویژه شرکت‌های دانشگاهی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه محصولات این شرکت‌های دانشگاهی در مراحل تولید انبوه و یا حتی صادرات قرار دارد، گفت: این محصولات بیشتر در حوزه نانو، تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی و صنعتی مورد نیاز وجود دارد و سعی داریم با تغییراتی که که مد نظر داریم حمایت خود از این شرکت‌ها را تا حد مطلوبی ارتقا دهیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96372/بهره‌برداری-از-مرکز-نوآوری-و-تجاری-سازی-دانشگاه-کاشان
بستن   چاپ