پیام سپاهان
رئیس دانشگاه کاشان:
دانشگاه کاشان جز 100 دانشگاه برتر قاره آسیا قرار گرفت
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 4:11:03 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان - رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد و گفت: بر اساس نظرسنجی تایمز دانشگاه کاشان جز 100 دانشگاه برتر قاره آسیا قرار گرفت.

 عباس زراعت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه کاشان در سطوح ملی و بین‌المللی اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه کاشان در تمامی جهات از 26 استان کشور در سطح بالاتری قرار دارد و این مهم نشان دهنده پتانسیل بالای این شهرستان است.
وی ضمن اشاره به دستاوردهای دانشگاه کاشان در سطوح ملی و بین‌المللی افزود: یکی از موفقیت‌های دانشگاه کاشان قرار گرفتن این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر قاره آسیا بر اساس نظرسنجی تایمز است در حالی که 29 دانشگاه کشور در بین 100 دانشگاه برتر قاره آسیا قرار دارد.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه رتبه بندی دانشگاه‌ها در قاره آسیا در 13 شاخه و پنج معیار انجام می‌شود، ابراز داشت: هر یک از معیارها امتیازات مختلفی را دارد و امسال یکی از دانشگاه‌های چین رتبه نخست، دانشگاه‌های سنگاپور و هنگ کنگ رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و ایران برای اولین بار از کشور ترکیه در این رتبه پیشی گرفت.
وی با بیان اینکه بر اساس رتبه بندی‌های صورت گرفته دانشگاه کاشان یکی از مؤثرترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است، گفت: این مقام بر اساس 17 معیار از سوی سازمان ملل متحد به دست آمده است و هر دانشگاهی که حداقل در معیار از 17 معیار رتبه قبولی را کسب کنند در زمره دانشگاه‌های مؤثر قرار می‌گیرد که بر همین اساس 470 دانشگاه جهان و 12 دانشگاه کشور به این رتبه بندی ورود پیدا کرده است.
دانشگاه کاشان رتبه دوم دانشگاه‌های مؤثر در میان دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد
زراعت با بیان اینکه دانشگاه کاشان رتبه دوم دانشگاه‌های مؤثر در میان دانشگاه‌های جامع و رتبه ششم در میان تمامی دانشگاه‌های کشور به دست آورده است، اظهار داشت: از آنجا که این رتبه بندی ها به صورت نسبی سنجیده می‌شود، دانشگاه‌های مطرح کشور در این رتبه بندی ها به چشم نمی‌خورد و سومین مقام کسب شده توسط دانشگاه کاشان نیز کسب رتبه برتر در دانشگاه و مدیریت سبز کشور بود چراکه اقدامات ویژه‌ای در این مورد توسط دانشگاه کاشان انجام شده است.
وی ضمن اشاره به مشارکت خیران در توسعه دانشگاه افزود: در سال جاری خیران کاشانی متعهد شدند تا در توسعه دانشگاه کاشان به میزان 10 هزار متر مربع مشارکت داشته باشد در حالی که این دانشگاه در مشارکت خیران رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه این دانشگاه رتبه پنجم در جذب دانشجوی خارجی داشته است، ابراز داشت: دانشگاه کاشان در حال حاضر 300 دانشجوی خارجی دارد که در تمامی مقاطع و از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و غیره مشغول به تحصیل هستند و در نظر داریم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان دانشجو تا هزار نفر افزایش پیدا کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96375/دانشگاه-کاشان-جز-100-دانشگاه-برتر-قاره-آسیا-قرار-گرفت
بستن   چاپ