پیام سپاهان
حمایت نهادهای اجرایی از شوراها ضروری است
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 13:35:48
پیام سپاهان - اصفهان - فرماندار فریدن گفت: شوراها برآمده از خواست و اراده مستقیم مردم هستند، از این رو برخورداری آنان از پشتوانه حمایتی نهادهای اجرایی و اداری ضروری است.
به گزارش ایرنا، سید تقی معین الدینی روز یکشنبه در گردهمایی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای فریدن در سالن 17 شهریور این شهرستان، افزود: شوراها، مصداق بارز سیره نبوی، آموزه های اسلامی و جمهوریت هستند که با تکیه بر همین اصول روز به روز موثر تر واقع شده اند.
به گفته وی شوراها منشا خدمات ارزنده در راستای مطالبات عمومی و درخواست های مردمی است.
معین الدینی به جایگاه شورا در اندیشه امام راحل(ره) و نظام اجرایی و سیاسی کشور اشاره و بیان کرد: برغم این جایگاه ارزشمند و فاخر، همچنان اجرای این قانون مترقی در برخی بخش ها با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است که باید برطرف گردد.
معین الدینی با قدردانی از تلاش های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای فریدن، افزود: تکاپو، پیگیری و وجود روحیه خدمت در شوراها اثر مستقیمی بر سایر بخش های اجرایی کشور گذاشته است ، به طوری که حمایت این بخش ها را بر انگیخته است.
به گفته وی از زمان دایر شدن دهیاری ها در کشور تا اکنون نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار دهیاری های کل کشور قرار گرفته است که از این میزان افزون بر 15 میلیارد تومان در دولت یازدهم اتفاق افتاده است که نشان از توجه دولت به دهیاری ها و شوراها به عنوان نهاد مردمی دارد.
فرماندار فریدن خاطرنشان کرد: شوراها در مسیر خدمت رسانی و پیگیری مطالبات مردم، سختی های بسیاری را متحمل می شوند که در بیشتر موارد به چشم نمی آید.
امام جمعه داران(بخش مرکزی فریدن) برخورداری ازخلق نبوی را مهم ترین شاخصه شوراها دانست و افزود: شوراها به دلیل آنکه به طور مستقیم با مشکلات و نارضایتی های مردم سر و کار دارند باید به رافت اسلامی و پرهیز از دخالت دادن دیدگاه های شخصی در شورا توجه کنند.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی اضافه کرد: مسوولان منطقه ای و استانی باید با حمایت ویژه از شوراها زمینه خدمت گسترده به مردم را فراهم کنند.
وی شوراها را ظرفیتی ارزشمند برای حرکت در مسیر توسعه و آبادانی دانست و افزود: سوره ای به همین نام در قرآن نشان دهنده جایگاه فاخر این نهاد مردمی در جامعه است.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی که با اجرای برنامه های دیگری مانند موسیقی سنتی، شاهنامه خوانی و سرود همراه بود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اعضای شوراهای شهر و روستاهای فریدن قدردانی شد.
فریدن با 2 شهر و 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96399/حمایت-نهادهای-اجرایی-از-شوراها-ضروری-است
بستن   چاپ