پیام سپاهان
مدیرکل انتقال خون اصفهان:
اهدای خون در ماه رمضان فراموش نشود
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 1:36:01 PM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل انتقال خون اصفهان از مردم نوعدوست و روزه داران این استان خواست که اقدام خداپسندانه اهدای خون را در ماه رمضان فراموش نکنند.
مجید زینلی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: مرکز انتقال خون هر ساله در ماه رمضان نسبت به سایر ماه های سال به دلیل روزه گرفتن مردم با کاهش اهدای خون مواجه است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر 2 هزار بیمار تالاسمی استان ماهانه نیازمند 2 تا سه بار دریافت خون هستند.
زینلی، بهترین زمان برای اهدای خون توسط روزه داران را ابتدای صبح ذکر کرد و گفت: یک شیفت کاری پس از افطار در مرکز جامع اهدای خون خواجو اضافه شده و تا ساعت 24 آماده خونگیری است.
مدیرکل انتقال خون اصفهان ادامه داد : از مردم روزه دار درخواست می شود که همانند ماه های قبل سازمان انتقال خون را فراموش نکنند و بصورت مستمر و تدریجی در ایام ماه رمضان به مراکز انتقال خون مراجعه و این سازمان را برای ارایه خدمات رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان ها یاری کنند.
وی اظهارداشت: مرکز اهدای خون عاشق آباد اصفهان واقع در چهارراه عاشق اصفهانی ساعت هشت تا 13 ظهر آماده خون گیری از اهدا کنندگان است و اهدا کنندگان خون می توانند علاوه بر اهدای خون مصرفی در صورت تمایل اهدای پلاکت داشته باشند.
زینلی یادآور شد: علاوه بر دو مرکز فعال اهدا خون در شهر اصفهان، در شهرستان‌های استان شامل نجف آباد، شهرضا، گلپایگان، خمینی شهر، کاشان و نایین نیز مراکز اهدای خون فعال است.
مدیر کل انتقال خون اصفهان با اشاره به آمار روزانه واحد خون مورد نیاز استان، گفت: نیاز به فرآورده های خونی در استان نیاز دایمی است و روزانه در استان بین 400 تا 450 واحد خون مورد نیاز است.
وی ضمن اشاره به وضعیت اهدا خون بانوان و مردان در استان بیان کرد: سه درصد از اهدا کنندگان خون بانوان و 97 درصد آقایان هستند و از بانوان می خواهیم که در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری داشته باشند و در این زمینه مساعت و همکاری لازم را با سازمان انتقال خون داشته باشند.
مدیر کل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: برای ثبت نام اینترنتی اهدا کنندگان، نوبت‌دهی به صورت اینترنتی صورت می گیرد و اهدا کنندگانی که می خواهند برای اهدا خون به صورت اینترنتی ثبت نام کنند، می توانند با مراجعه به وب سایت این سازمان و یاwww.ebto.ir مراجعه کرده و نوبت خود را بصورت اینترنتی دریافت کنند.
از مجموع 108 میلیون لیتر خون اهدایی سالانه در جهان، سهم شهروندان ایرانی افزون بر 2 میلیون لیتر است.
در کشور از هر یک هزار نفر 25 نفر نسبت به اهدای خون اقدام می کنند و در اصفهان به ازای هر یک هزار نفر 27 اهداکننده خون وجود دارد.
60 درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را اهداکنندگان مستمر با سن بین 30 تا 40 سال تشکیل می دهند.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96414/اهدای-خون-در-ماه-رمضان-فراموش-نشود
بستن   چاپ