پیام سپاهان
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین:
تلاشمان پرداخت پاداش مدال‌آوران پاراآسیایی در ماه رمضان است
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 15:17:50
پیام سپاهان - رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با اشاره به تأمین بخشی از بودجه پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی گفت: تلاش می‌کنیم پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی همانند سال گذشته در ماه مبارک رمضان پرداخت شود که بخشی از این بودجه تأمین شده و به دنبال تأمین مابقی آن هستیم و در خصوص اینکه پاداش‌ها به صورت سکه باشد یا پول هم‌اندازه سکه در حال رایزنی با بانک مرکزی هستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، حمید علی‌صمیمی در جمع خبرنگاران در خصوص راهکارها و برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برای یک رقمی شدن رتبه کاروان ورزشی کشورمان در پارالمپیک 2020، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، هدف ما موفقیت در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا و پارالمپیک 2020 بود. خوشبختانه در بازی‌های جاکارتا به هدفی که ستاد عالی بازی‌ها تعیین کرده بود، دست یافتیم. در ادامه همان سیاست، جایگاه قبلی نباید تکرار شود و از ما انتظار ارتقای جایگاه و رسیدن به رتبه تک‌رقمی دارند.
وی تصریح کرد: فرصت کوتاهی داریم و می دانیم که رسیدن به این هدف سخت است، اما غیرممکن نیست. ورزشکاران جانباز و معلول نشان داده‌اند که در میادین مختلف به‌خوبی از پس انجام کارهای سخت برمی‌آیند.
وی با اشاره به اوضاع اقتصادی و سیاست کمیته المپیک و پارالمپیک، خاطرنشان کرد: سیاست کمیته ملی پارالمپیک اعزام فقط ورزشکارانی است که شانس مدال‌آوری دارند. بنابراین تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که ابتدا سهمیه کسب کنیم. در برخی رشته‌ها سهمیه کسب شده و در سایر رشته‌ها نیز ورزشکاران ما در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک حضور دارند.
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: والیبال نشسته و 4 سهمیه در تیراندازی سهمیه‌هایی است که تا کنون موفق به گرفتن مجوز برای بازی‌های پاراالمپیک شدیم. در وزنه‌برداری باید در رقابت‌های متعدد شرکت کنیم که فکر می‌کنم بتوانیم بین 8 تا 10 سهمیه کسب می‌کنیم. رشته تیراندازی با کمان از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شده است و فکر می‌کنم آن‌ها هم با توجه به توانمندی که از بچه‌ها سراغ داریم موفق باشند، برای کسب سهمیه در دوومیدانی و بسکتبال با ویلچر نیز برنامه داریم. قرار بود تیم چهارم مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک داشته باشد، اما چون به ژاپن به‌عنوان کشور میزبان سهمیه مستقیم دادند، باید در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند سهمیه بگیریم که کسب آن دور از دسترس نیست.
صمیمی افزود: تمام تمرکز ورزشکاران ما حضور با آمادگی کامل در مسابقات آسیایی و جهانی و کسب قهرمانی در این سطوح و سپس کسب سهمیه پارالمپیک است. می دانیم شرایط اقتصادی سخت است و اردوهای تیم‌های ملی را نیز با رعایت مباحث اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برگزار می‌کنیم و امیدوارم در پارالمپیک 2020 موفق باشیم. با توجه به اعتبارات موجود و شرایط اقتصادی، ورزشکارانی را به پارالمپیک اعزام می‌کنیم که شانس مدال داشته باشند و مدال‌آوران طلا، نقره و برنز و قهرمانان آسیا شانس حضور در این رویداد را دارند و ستاد عالی المپیک نیز روی این موضوع تاکید دارد. همچنین اگر نفرات پنجم و ششم در اردوها به رکوردهای موردنظر برسند، آن‌ها را نیز اعزام می‌کنیم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص پرداخت نشدن پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و تأثیر آن بر انگیزه ورزشکاران حاضر در مسابقات انتخابی المپیک و پارالمپیک، گفت: سال 97 تازه تمام شده و روال همیشه بر این بوده که پس از پایان سال، آمار کل مدال‌آوران فدراسیون‌ها جمع‌آوری و سپس برای پرداخت پاداش‌ها اقدام شود. مطمئن باشید اولین پرداخت پاداش به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اختصاص دارد. مقدمات آن نیز توسط وزارت ورزش و جوانان فراهم شده است. به احتمال بسیار زیاد همانند سال گذشته در ماه مبارک رمضان این کار انجام می‌شود.
صمیمی درباره آمار مدال‌آوران و رقم پاداش ورزشکاران فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در سال 97 ادامه داد: بالاترین آمار مدال‌آوری را با کسب 136 مدال در سطوح مختلف داریم، اما رقم کل پاداش‌ها هنوز مشخص نشده است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان همچنین در مورد این که آیا قرار است به جای سکه، حواله پول به مدال‌آوران اهدا شود، گفت: پیگیری‌ها طبق قولی که وزیر ورزش و معاونین وی داده بودند در حال انجام است. بخشی از منابع تأمین شده و در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته و بخش دیگر نیز باید امسال تأمین شود تا پاداش‌ها کامل شود، اما اینکه پاداش‌ها به صورت سکه باشد یا پول هم‌اندازه سکه در حال رایزنی با بانک مرکزی هستند. جلسه نهایی در این مورد هنوز برگزار نشده و من هم تا همین حد اطلاع دارم. فقط می‌دانم پاداش‌های جاکارتا در ماه رمضان محقق می‌شود تا ورزشکاران با انگیزه مضاعف در مسابقات انتخابی المپیک و پارالمپیک حضور یابند، چون ورزشکاران به‌خصوص ورزشکاران جانباز و معلول که کمترین درآمدها را دارند، هزینه‌هایی برای آماده‌سازی خود انجام داده‌اند و این پاداش‌ها باید جایگزین پولی شود که ورزشکاران از جیب خود هزینه کرده‌اند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96459/تلاشمان-پرداخت-پاداش-مدال‌آوران-پاراآسیایی-در-ماه-رمضان-است
بستن   چاپ