پیام سپاهان
تبیین بیانیه گام دوم رسالت اصلی ائمه جمعه در ماه رمضان است
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 9:34:05 AM
ایرنا
پیام سپاهان- حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان  افزود: ائمه جمعه و جماعات باید علاوه بر بیان معارف، احکام، تفسیر قرآن در این ماه به بیانیه گام دوم توجه جدی و آنرا برای مردم و به ویژه قشر جوان تشریح کنند.
وی تصریح کرد : نظم و انضباط در برگزاری سه نوبت نماز، بیان احکام، تفسیر و نهج البلاغه و بیان معارف از مهمترین برنامه های ابلاغی ائمه جمعه و جماعات استان در این ماه مبارک است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان اظهارداشت: پنج هزار و 200 مسجد در استان اصفهان و 800 مسجد در شهر اصفهان وجود دارد.
به گفته وی نماز صبح در بیش از 300 مسجد اصفهان اقامه می شود و بر انجام برنامه های ابلاغی مساجد و نظم و انضباط در برگزاری نماز و بیان احکام و تفسیر قرآن و نهج البلاغه در این ماه تاکید شده است.
صالحیان اضافه کرد: استان اصفهان از نظر تعداد مسجد در رتبه سوم کشوری قرار دارد اما پراکندگی آنها مناسب نیست بگونه ای که برخی نقاط دارای چند مسجد است و در برخی مناطق حاشیه ای و شهرک های تازه ساز با کمبود مسجد مواجه هستیم.
وی بیان کرد: مساجد در ماه رمضان بعنوان پایگاههای اصلی کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده محسوب می شوند و مردم خیر و مومن اصفهان در این ماه مبارک آمادگی بیشتری برای ارائه کمک به هموطنان سیل زده دارند.
 رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور `بیانیه گام دوم انقلاب` به تبیین دستاوردها و مسیر طی ‌شده در چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه ‌هایی اساسی به ‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه کردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96487/تبیین-بیانیه-گام-دوم-رسالت-اصلی-ائمه-جمعه-در-ماه-رمضان-است
بستن   چاپ