پیام سپاهان
استاندار اصفهان بر جلوگیری از بیکار شدن کارگران تاکید کرد
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 04:17:28
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: لازم است در سالی که به نام سال "رونق تولید" نامگذاری شده است تا جای ممکن از تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی و بیکار شدن کارگران جلوگیری شود.
عباس رضایی روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وظایف ما برای اجرا کردن شعار سال این است که کارگر و کارفرما را با هم بینیم تا تولید رونق بگیرد به همین دلیل باید با تعامل با بخش های مختلف، مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنیم تا مانع از تعطیلی آنها شویم.
وی اظهار داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، امکانی است که دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی پیش بینی کرده است و امروز مسائل 2 واحد تولیدی استان اصفهان در آن مطرح شد.
رضایی با بیان اینکه مشکلات یکی از این واحدها سال های سال ادامه داشته است، گفت: برای اینکه کارگران این واحد، بیکار و روند تولید آن دچار خدشه نشود و از طرفی حق دولت از بین نرود، بطور موقت، مساله آن از طریق سفته، حل و مقرر شد کمیته ای مرکب از نهادهای نظارتی برای پیگیری حقوق دولت، تعطیل نشدن کارخانه و بیکار نشدن کارگران تشکیل شود.
استاندار اصفهان در باره مساله واحد تولیدی دوم نیز خاطرنشان کرد: بر اساس توافقی که با مدیرعامل بانک صنعت و معدن داشتیم مقرر شد تا مسائل این شرکت نیز پیگیری و برای حل مشکل ریالی، حساب در گردش آن از طریق بانک مرکزی پیگیری شود.
نرخ بیکاری در اصفهان در سال 97 حدود 13.7 درصد و در سال 96 حدود 14.1 درصد بود که این امر نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری در این استان است.
متوسط نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است.
رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 1398به عنوان سال «رونق تولید» تاکید کردند که راه حل مشکل معیشت مردم رونق تولید است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر،840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می رود.
6027/3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96500/استاندار-اصفهان-بر-جلوگیری-از-بیکار-شدن-کارگران-تاکید-کرد
بستن   چاپ