پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:
نیمی از مخزن سد زاینده‌رود پر شده است
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 05:54:20
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حجم آب موجود در مخزن سد زاینده‌رود با افزایش 190 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 614 میلیون مترمکعب رسیده و در حال حاضر 50 درصد مخزن این سد پر است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از وزارت نیرو، مسعود میرمحمدصادقی، با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود 189 میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 141 درصد و در مقایسه با مدت متوسط بلندمدت حدود 25 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه میزان آب ورودی به مخزن سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: سال گذشته در همین بازه زمانی ورودی به مخزن زاینده‌رود تنها 275 میلیون مترمکعب بوده است، ولی بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده تا روان‌آب ورودی به مخزن این سد هم اکنون از مرز یک میلیارد مترمکعب نیز بگذرد.
رهاسازی 250 میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: حجم آب موجود در مخزن سد زاینده‌رود نیز با افزایش 190 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 614 میلیون مترمکعب رسیده است و در حال حاضر 50 درصد مخزن این سد پر است.
وی با تاکید بر اینکه حدود نیمی از مخازن سدهای مهم استان پر است، ادامه داد: در حال حاضر ورودی به سد زاینده‌رود 160 مترمکعب و خروجی 92 مترمکعب در ثانیه است.
میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه روند رهاسازی آب سد زاینده‌رود تا خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون حدود 250 میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی رهاسازی شده که بر این اساس نیمی از حقابه کشاورزان در اختیار آنها قرار گرفته است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96522/نیمی-از-مخزن-سد-زاینده‌رود-پر-شده-است
بستن   چاپ