پیام سپاهان
دستور تخریب از سوی استاندار صادر شد؛
سازه‌های غیرقانونی حریم زاینده‌رود یک ماه فرصت دارند
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 05:54:22
پیام سپاهان - استاندار اصفهان به دستگاه ها و صاحبان سازه های در مسیر رودخانه یکماه فرصت داد تا بناهایی غیرمجاز را تعیین تکلیف نمایند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با دستور رفع سازه های مسیر سیلاب برگزار شد، اظهار کرد: هیچ عقلی در هیچ کجای دنیا اجازه نخواهد داد که در حریم رودخانه سازه هایی احداث شود تا در زمان سیل خسارات زیادی را وارد کند.
وی با بیان اینکه احداث سازه های غیرمجاز در مسیر رودخانه های کشور در سیل اخیر 40 هزار میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت، تصریح کرد: 54 سازه احداث شده خلاف قانون در مسیر رودخانه در استان باید تا یک ماه آینده و تشکیل جلسه بعدی مدیریت بحران تعیین تکلیف شود.
استاندار اصفهان افزود: در این فرصت یکماهه از صاحبان سازه ها درخواست داریم که هرچه سریعتر نسبت به تخریب سازه ها اقدام کنند در غیر این صورت با استفاده از مصوبات قانونی و مندرجات و هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه ها، شرکت آب منطقه ای وظیفه قانونی خود را با توجه به تاکید استانداری بر اجرای قانون و آیین نامه های موجود و با هماهنگی مقامات قضایی به انجام خواهد رساند.
رضایی با اشاره به اینکه شناسایی سازه های پرخطر واقع در مسیر سیلاب بر عهده آب منطقه ای است، اظهار کرد: فرمانداران باید با هماهنگی سایر دستگاه ها، مشکلات موجود در مسیل ها را براساس قانون و مصوبه ابلاغی مجلس شورای اسلامی شناسایی و اعلام کنند تا نسبت به تخریب این سازه ها اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: در تخریب سازه های در مسیر رودخانه با هیچ فرد و دستگاهی تعارف نخواهیم داشت.
رضایی همچنین تشکیل جلسه و ارائه گزارش صرف را یکی از مشکلات امروز کشور برشمرد و افزود: نباید وقت مسئولان را با ارائه گزارش هدر داد و اینگونه گزارش ها را می توان در سایت های اداری و به طور مکتوب هم ارائه کرد. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96524/سازه‌های-غیرقانونی-حریم-زاینده‌رود-یک-ماه-فرصت-دارند
بستن   چاپ