پیام سپاهان
بخشی از چهارباغ عباسی، تاریک است
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 05:54:32
پیام سپاهان - مدیر کل حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی گفت: یک بخش تاریک در چهارباغ عباسی وجود دارد که باید مورد باستان شناسی قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، هادی احمدی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید مراقب باشیم در مراکزی همچون چهارباغ، کار علمی با احساساتی شدن فرق می کند و در دام احساسات نیفتیم.
وی افزود: تقریبا در بیش از 80 درصد چهارباغ از جهان‌نما تا آمادگاه تکلیف روشن است، اما یک بخش تاریک وجود دارد در این محدوده، که باستانشناسان سریع بررسی خواهند کرد و گزارش خواهند داد.
مدیر کل احیای بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: نباید در چهارباغ بتن شود و باید بتن‌ها جمع شود. شهرداری باید بتن را جمع کند. در برخی جاها مخصوصا در موقعیت‌هایی که باستان شناسی انجام نشده است باید باستان شناسی انجام شود.
احمدی تصریح کرد: به دنبال تصمیم احساساتی در این زمینه نیستیم و هیچ کس اجازه نمی‌دهد در خصوص چهارباغ هرچه خواست انجام دهد و در این مورد کوتاه نمی‌آییم .
وی تاکید کرد: میراث فرهنگی اصفهان از ابتدا بر این پروژه نظارت داشته است، اما ناهماهنگی‌هایی وجود داشته، شهرداری در چهارباغ طبق نظر میراث فرهنگی فعال بوده است و امیدوارم همه جاهای باستانی شهر اصفهان شهرداری همین گونه عمل کند.
مدیرکل احیای بناهای تاریخی میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: تایید در خصوص چهارباغ ضمنی نخواهد بود و تایید باید کتبی باشد و تایید ضمنی وجود ندارد، فاز به فاز محور میانی چهارباغ انجام خواهد شد.
همچنین روح الله شیرازی رییس پژوهشکده باستان شناسی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که آیا امکان دارد در باستان شناسی ها کشفیاتی داشته باشیم یا خیر؟ گفت: در خیابان 400 ساله قطعا چیزی هایی وجود دارد، اما در حال حاضر اگر شهرداری اصفهان تامین هزینه کند باستان شناسی به سرعت در آن قسمت خاموش، انجام خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96534/بخشی-از-چهارباغ-عباسی،-تاریک-است
بستن   چاپ