پیام سپاهان
موسوی‌لارگانی: مردم و سه قوه دست در دست هم برای تحقق رونق تولید تلاش کنند
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 11:07:46 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص لزوم اهتمام هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف اجرایی و تقنینی به اجرایی شدن شعار رونق تولید گفت: اگر طی چندین سال گذشته که مقام معظم رهبری با توجه به مباحث اقتصادی نام سال‌ها را انتخاب کردند به فرمایشات ایشان توجه می‌کردیم و به جای شعار دادن و به جای وعده و وعید و برگزاری همایش‌ها درصدد عملی شدن این شعارها بودیم اکنون نه در حوزه‌ اقتصاد مشکل داشتیم و نه هیچ وحشتی از تهدیدها و تحریم‌های آمریکا داشتیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متأسفانه به مسائل اقتصادی توجهی نشده است، گفت: مسئولین کوتاهی کردند و مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل فرمودند. یعنی این که مسئولین دولت و مجلس باید به این مباحث اقتصادی توجه کنند. سال گذشته نیز مقام معظم رهبری شعار سال را حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند مردم به میدان آمدند و پشتیبان نظام و مقام معظم رهبری بودند. مردم به کالای خارجی "نه" گفتند و تلاش کردند که از تولید داخل استفاده کنند. ولی به دلیل این که برخی از کالاها به اندازه لازم در کشور تولید نمی‌شد و واردات بی رویه برخی کالاها تولید کنندگان داخلی را دچار مشکلاتی کرده بود رقابت با کالاهای خارجی کار سختی بود و قدرت رقابت را از تولید کننده گرفته بود.

موسوی‌لارگانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری عنوان سال 98 را رونق تولید بیان کردند با این وجود همه یعنی مردم، دولت و مجلس و قوه قضائیه باید در این راستا قدم بردارند. باید توجه کنیم که اجرایی شدن موضوع رونق تولید 4 ضلع دارد و نبود هر کدام از این اضلاع این هدف را دچار مشکل می‌کند اگر تمام این اضلاع دست به دست هم بدهند تحریم‌های نفتی نمی‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. از سوی دیگر این تحریم ها فرصت‌های بیشتری نیز برای ما ایجاد خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: از ابتدای انقلاب ما در تحریم‌های مختلفی قرار داشتیم قطعاً اگر از ابتدا با این تحریم‌ها دست و پنجه نرم نمی‌کردیم ممکن بود که به دستاوردهای امروز دست پیدا نکنیم چرا که پیشتر بسیاری از کالاهای کشور در آن زمان وارداتی بودند و صرفاً کاری که ما انجام می‌دادیم واردات بود. اما این تحریم‌ها باعث شدند ما روی پای خود بایستیم و به دستاوردهایی که امروز همه شاهد آن هستیم دست پیدا کنیم.

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: ما باید از ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم یکی از ظرفیت‌های طبیعی کشور ما 4 فصل بودن آن است برای مثال در یک جایی از کشور گندم کاشت می‌شود و در همان زمان در جای دیگر برداشت می‌شود. در یک جایی میوه‌ای هنوز نرسیده ولی در جایی دیگر در همان زمان همان میوه به ثمر نشسته است. اینها فرصت‌هایی است که ما متأسفانه از آن چشم پوشی کردیم. ما باید به همه اینها توجه کنیم و راهی را پیدا کنیم که دشمن نتواند در راه و هدف ما تأثیری چندان بگذارد.

موسوی‌لارگانی  تاکید کرد: اکنون دولت کار خوبی را در خصوص تعاملات دیپلماتیک با کشورهای همسایه آغاز کرده است، به جای رفتن به سمت مذاکرات و انجام فعالیت‌هایی در راستای نشست‌های 1+5 باید پیشتر به کشورهای همسایه توجه می‌شد. ما اکنون بازار بزرگی مثل روسیه و یا عراق را در دست داریم. به جای این که عراق نیازهای خود را از کشور چین تأمین کند ما اکنون می‌توانیم نیازهای آنها را ارزیابی کرده و تأمین کنیم. با توجه به تمام موارد مذکور و با اهتمام به اجرای هر چه بهتر شعار سال یعنی رونق تولید می‌توانیم تمام این تهدیدها و تحریم‌های دشمن را خنثی کنیم. البته باید در کنار آن به مبارزه با اختلاس گران و زیاده خواهان نیز توجه کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96562/موسوی‌لارگانی--مردم-و-سه-قوه-دست-در-دست-هم-برای-تحقق-رونق-تولید-تلاش-کنند
بستن   چاپ