پیام سپاهان
روستای نشلج کاشان به شکل سنتی بازسازی می‌شود
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 11:20:04 AM
مهر

پیام سپاهان- بهروز ستاری  با بیان اینکه کاشان دارای 60 روستا است، اظهار داشت: تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها به عهده بنیاد مسکن است و این طرح همانند طرحی است که برای شهرها تنظیم می‌شود و هر ساله از محل اعتبارات تملک و دارایی به آن اعتبار تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 97 از محل اعتبار تملک و دارایی‌ها نزدیک به 900 میلیون تومان اعتبار مصوب داشتیم، افزود: خوشبختانه 70 درصد از این اعتبارات مصوب تحقق یافت و توانستیم در چند روستای کاشان همچون روستاهای نشلج، ون، اسحاق آباد و غیره عملیات اجرایی داشته باشیم.

تخصیص قیر رایگان به روستاهای شهرستان کاشان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان از تخصیص قیر رایگان به روستاهای این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: از سال 95 تاکنون 400 هزار متر از معابر روستایی کاشان آسفالت شده است و از دیگر اقدامات صورت گرفته تخصیص اعتبارات ملی ویژه روستای نشلج بود که این روستا به صورت بافت سنتی بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه قریب به 10 هزار جلد سند ویژه منازل روستایی کاشان صادر شده است، گفت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در روستاهای کاشان در حال اجراست که در نتیجه آن بالغ بر دو هزار و 500 واحد روستایی تسهیلات به ارزش 21 میلیارد تومان دریافت کردند و قطعاً تعدادی از این واحدها در بافت فرسوده بوده‌اند.

ستاری با بیان اینکه ضمانت روستایی برای دریافت تسهیلات اجرایی بنیاد مسکن ضمانت زنجیره‌ای است، اظهار داشت: متأسفانه ضمانت زنجیره‌ای در شهرستان کاشان و برخی دیگر از شهرستان‌ها تحقق نیفتاده است در حالی که این مهم دستورالعمل استاندار اصفهان بوده است و این ضمانت زنجیره‌ای به گونه‌ای است که تسهیلات هیچ ضامنی لازم ندارد و با معرفی افراد توسط بنیاد مسکن برای دریافت وام آن افراد ضامن یکدیگر می‌شوند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/96568/روستای-نشلج-کاشان-به-شکل-سنتی-بازسازی-می‌شود
بستن   چاپ