پیام سپاهان
برخی از بانک ها در ارائه تسهیلات همکاری نمی کنند
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 18:11:42
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از بانک های کشور به رقم تسهیل شرایط پرداخت وام توسط دولت اما در ارائه تسهیلات بانکی همکاری نمی کنند.
عباسعلی پور بافرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارائه تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی در بخش مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و روستایی نیازمند همکاری بیشتر بانک ها در حوزه ضمانت های بانکی است.
وی بیان کرد: قانونگذار و دولت شرایط مختلفی برای ارائه وام به افراد مثل ضمانت های زنجیره ای را پیشنهاد داده است اما در مرحله اجرای برخی از بانک ها همکاری ندارند.
نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ارائه تسهیلات برای اشتغال روستایی در سال گذشته، تصریح کرد: برنامه ارائه تسهیلات بانکی برای فعالیت اقتصادی در روستا پیشنهاد و پرونده ها تشکیل شد اما در مرحله اختصاص اعتبار این مهم به خوبی اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این اقدام اقتصادی که کمک به رونق تولید می کند و کسب و کارهای روستایی را احیا می سازد نیاز به همکاری بشتر بانک هاست که مسوولان محلی باید موانع پیش رو را با تعامل با نهادهای استان و پیگیری در کمیته سرمایه گذاری به سرانجام برسانند.
به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، تاکنون 73 هزار میلیارد ریال در حوزه تسهیلات اشتغالزایی روستاهای کشور کارسازی و در اختیار بخش‌های مختلف قرار داده شده است.
در سال های گذشته سهم اشتغال روستایی کمتر از سه درصد از کل اشتغال کشور بود، اما این رقم در سال 97 به 30 درصد افزایش پیدا کرد که نشان می دهد سهم اشتغال روستایی 10 برابر شده است.
در سال 96 نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک میلیارد و 500 میلیون دلار تسهیلات اشتغال صندوق توسعه ملی را به طرح های بخش غیردولتی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت اختصاص دادند.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96570/برخی-از-بانک-ها-در-ارائه-تسهیلات-همکاری-نمی-کنند
بستن   چاپ