پیام سپاهان
حمایت از استارت آپ ها رونق تولید و اشتغال را به همراه دارد
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 18:11:47
پیام سپاهان - اصفهان - رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از استارت آپ رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.
حمیدرضا فولادگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی وضعیت تولید و کسب و کار را با اختلال روبه رو کرده است، اما استارتاپ ها که بیشتر مبتنی بر دانش و فناوری های روز فعالیت می کنند می توانند سبب بهبود اوضاع بخصوص رفع بیکاری شوند.
این نماینده مردم اصفهان در مجلس ، جذب سرمایه و گسترش در زمان کم را از مزایای استارت آپ ها برشمرد و اظهارداشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد توجه تمامی کشورهاست و همین امر می تواند به جذب سرمایه گذاران کمک کند.
وی با تاکید بر رفع موانع در این زمینه تصریح کرد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، جلساتی را با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان این حوزه برگزار کرد و هدف ما توسعه این دانش و به دنبال آن کسب و کارهای شکل گرفته از آن خواهد بود.
وی به نقش اشتغالزایی استارت آپ ها اشاره و اضافه کرد : در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی فعلی، کسب و کارهای مجازی و همچنین مبتنی بر شبکه های اجتماعی می توانند بخوبی فعالیت کنند که لازمه آن خلاقیت و نوآوری هست.
فولادگر ساماندهی استارت آپ ها را ضروری دانست و گفت : جلساتی با اتاق بازرگانی و فعالان استارت آپ ها برای حمایت بیشتر از این گونه مشاغل برگزار شد و امیدواریم حمایت های لازم برای موفقیت هرچه بیشتر آن ها افزایش یابد.
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: فاصله گرفتن از کسب و کارهای سنتی و فعالیت در بستر فضای مجازی همواره با مخالفت و مقاومت هایی روبه روست و همین امر کار را برای فعالان سخت می کند که البته می توان با فرهنگ سازی بر این چالش فائق آمد.
وی سو استفاده برخی در کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی را برای توسعه استارت آپ ها مضر دانست و ادامه داد: اعتماد کم و یا بی اعتمادی هم می تواند به عنوان مشکلی در این عرصه مطرح کرد و باید با نظارت بیشتر، جلب اعتماد و نظر مردم و بهبود خدمات، زمینه اعتمادسازی را فراهم کرد.
فولادگر رفع آیین نامه ها و قوانین دست و پاگیر برای این کسب و کارها را ضروری خواند و گفت: این امر نیازمند مشارکت و همکاری تمامی سازمان ها و نهادهاست.
به گزارش ایرنا، استارت آپ به معنای کسب و کار جدیدی است که حول محور فناوری شکل گرفته است و ظرفیت رشد بالایی دارد.
در سال های گذشته، بستر مناسبی برای رشد این شرکت های نوپا در کشور فراهم و نهادهای متولی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک های علم و فناوری از آنها حمایت می کنند.
کشورمان با وجود 6 هزار استارت آپ فعال بزرگترین استارت آپ های منطقه را به خود اختصاص داده که باید از این ظرفیت در راستای توسعه پایدار بخوبی استفاده شود.
استان اصفهان دارای یک شهرک علمی و تحقیقاتی، 2 پارک علم و فناوری، بیش از 10 مرکز رشد فناوری و بیش از 500 شرکت دانش بنیان است.
6020/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96578/حمایت-از-استارت-آپ-ها-رونق-تولید-و-اشتغال-را-به-همراه-دارد
بستن   چاپ