پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
کمیته مبارزه با قاچاق کالا و پوشاک در استان تشکیل شود
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 18:11:48
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: با هدف حمایت از تولید ملی، رونق تولید و اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور، تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق کالا و پوشاک در استان ضروری است.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در استانداری اصفهان افزود: این کمیته باید بر اساس موازین قانونی و با حضور مدیران کل و یا نیروهای ثابت و با اختیار تام دستگاههای ذیربط از جمله بازرسی، اصناف، تعزیرات، جمع آوری و فروش اموال تملیکی و دادگستری تشکیل شود.
وی با بیان این که یکی از وظایف مسوولان استان مبارزه با قاچاق کالاست، ادامه داد: استمرار بازرسی های این کمیته بر مراکز عرضه پوشاک و تشکیل جلسه و ارائه گزارش ماهانه آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: قاچاق پوشاک مهمترین موضوع امروز ماست که به چندین دلیل برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گفته وی تولید انواع پوشاک به حفظ و ایجاد اشتغال با کمترین میزان سرمایه گذاری کمک می کند و از بروز مسائل و مشکلات فرهنگی هم جلوگیری خواهد کرد.
رضایی با اشاره به این که تولیدکنندگان خوبی در زمینه پوشاک در کشور و این استان وجود دارد، اظهار داشت: با معرفی فرهنگ بالای خود در تولید پوشاک مرغوب می توان در راستای افزایش اشتغال، تولید ملی و رونق تولید و از همه مهمتر در راستای خودکفایی قدم برداشت و از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: با تولید و عرضه کالا و پوشاک مجاز می توان به حفظ و رشد اشتغال در استان کمک کنیم .
استاندار اصفهان با اشاره به 2 موضوع مهم دیگر قاچاق گندم و احتکار روغن موتور در استان تصریح کرد: کشاورزان زحمتکش که بذر، کود و آب کشاورزی و تولید خود را با نرخ پایین دولتی بدست می آورند نباید تولیدات خود را احتکار کنند و به خاطر مسائل جنبی و حاشیه ای، فریب افراد معاند و دشمنان نظام را بخورند.
وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی و تعاون روستایی هم باید مبلغ گندم های خریداری شده از کشاورزان بصورت نقدی پرداخت کنند.
رضایی با اشاره به این که عرضه نکردن به موقع گندم به تعاون روستایی از مصادیق بارز احتکار است تاکید کرد: مسوولان قضایی با محتکران و دلالان و واسطه هایی که اقدام به گران فروشی می کنند برخورد خواهند کرد.
وی با بیان این که روغن موتور خودرو هم در روزهای اخیر با افزایش قیمت و کمبود مواجه شده است ، اضافه کرد: شرکت های تولیدکننده روغن ها را بصورت قطره چکانی به بازار عرضه می کنند و همین عامل موجب کمبود و گرانی آن شده است.
استاندار اصفهان گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل برای رانندگان و کامیونداران در این جلسه اندیشیده شد و تصمیم بر این شد که عرضه روغن موتور از فردا (پنجشنبه) افزایش پیدا کند و قیمت های مصوب هم به تولیدکنندگان ابلاغ شود.
کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان، امروز به ریاست استاندار با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیران کل اطلاعات، تعزیرات، معاون دادگستری و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی با دستور کار مبارزه با قاچاق پوشاک، گندم و روغن موتور در استانداری برگزار شد.
7150/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96579/کمیته-مبارزه-با-قاچاق-کالا-و-پوشاک-در-استان-تشکیل-شود
بستن   چاپ