پیام سپاهان
2 بخش جدید به جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اضافه شد
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 19:46:02
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: 2 بخش جدید با هدف تجاری سازی دستاوردهای دانشگاه ها و به بازار نزدیک تر کردن ایده های جوانان به پانزدهمین دوره این جشنواره اضافه شد.
کوروش خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بخش ها شامل" جوان " در بخش مسابقه ای طراحان کسب و کار و جایزه فناوری صنعت ساز دکتر شیخ زین الدین در بخش مسابقه ای فن آفرینان است.
وی تاکید کرد: این تغییرات با هدف ایجاد شرایط عادلانه تر برای حضور طراحان کسب و کار و فن آفرینان برنامه ریزی شد تا امکان رقابت بهتر و بیشتری برای ایده پردازان در بخش های مختلف فراهم شود.
وی اظهار داشت: بخش جوان با شعار "یک ایده خوب، یک تیم خوب" جهت ایجاد فضای مناسب برای رقابت جوانان ایجاد شد و شامل افراد با حداکثر 24 سال تمام است.
خسروی ادامه داد: اضافه شدن جایزه فناوری صنعت­ ساز دکتر محمود شیخ زین‌­الدین در کارگروه مسابقه‌­ای فن آفرینان از دیگر تغییرات جشنواره پانزدهم است که به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده باشد، اعطا خواهد شد.
به گفته وی، شروط حضور در این بخش، نوآوری و فناوری در تولید محصول یا خدمت، عرضه محصول یا خدمت به بازار و تولید ثروت است و حداقل 51 درصد سهام باید متعلق به بخش خصوصی باشد.
خسروی، خاطرنشان کرد: جایزه فناوری دکتر شیخ زین الدین سال گذشته بطور آزمایشی و مستقل در جشنواره اعطا شد.
محمود شیخ زین‌الدین، معاون فقید نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس اسبق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی، خرداد پارسال به دلیل عارضه قلبی درگذشت.
دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی گفت: مسابقه طراحان کسب و کار جشنواره شامل بخش های دانشجویی و آزاد نیز است که بخش دانشجویی با شعار " از پایان‌نامه به کسب و کار" با هدف تسهیل و تشویق دانشجویان به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی طراحی شد.
وی اضافه کرد: بخش آزاد طراحان کسب و کار نیز با شعار "حل مسایل اساسی و چالش‌های کشور" طراحی شد.
وی با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره ملی فن­‌آفرینی شیخ‌­بهایی روزهای 29 و 30 آبان سال جاری همزمان با هفته جهانی کارآفرینی در اصفهان برگزار می‌­شود، خاطرنشان کرد: ثبت‌­نام بخش­‌های مسابقه‌­ای جشنواره از اردیبهشت امسال آغاز شد و تا تیر ادامه دارد.
خسروی، یکی از تغییرات جشنواره امسال را نحوه ثبت نام متقاضیان بخش­‌های مسابقه‌­ای عنوان و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان برای ثبت نام باید یک ویدیوی پنج دقیقه‌­ای از طرح و ایده خود تهیه و آن را ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه بخش مسابقه ای فن آفرینان در چهار قسمت شرکت های نوپا، رشد یافته و دارای تاثیرات اجتماعی و جایزه فناوری صنعت ساز دکتر شیخ زین الدین برگزار خواهد شد، گفت: شرکت های فن آفرین دارای تاثیر اجتماعی باید نوآوری و فناوری خود را در خدمت علوم انسانی، فرهنگ، هنر و محیط زیست قرار دهند یا کسب و کار آنها باعث کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و زیست محیطی شود.
خسروی، یکی دیگر از تغییرات این جشنواره را در بخش فرصت های سرمایه گذاری عنوان و خاطرنشان کرد: امکان ثبت­‌نام مستقیم در این بخش­ وجود ندارد و شرکت‌کنندگانی که در یکی از بخش­‌های "طراحان کسب­ وکار" و "فن­‌آفرینان" حداقل امتیاز لازم را کسب کنند به بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری راه پیدا خواهند کرد.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سال 83 هر سال با هدف ترویج و توسعه فن ‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری و معرفی فن ‌آفرینان توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.
از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشاء خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بود برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به ' شیخ‌بهایی' نامگذاری شده است.
چهاردهمین جشنواره ملی فن ‌آفرینی شیخ ‌بهایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دی ماه پارسال در اصفهان برگزار شد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای 10 مرکز رشد فناوری، 2 پارک علم و فناوری و حدود 500 شرکت دانش بنیان مستقر است.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96602/2-بخش-جدید-به-جشنواره-ملی-فن-آفرینی-شیخ-بهایی-اضافه-شد
بستن   چاپ